tisdag 28 februari 2012

En bra start!

Igår var det sportlovets första dag och jag och barnen var ensamma hemma. Skulle så vara hela dagen också. Och jisses vad massa mys mys och mys vi skulle ha. Vi skulle ha en sån där dag som alla andra skriver in i sina statusuppdateringar på Facebook (men som ingen knappast tror på ändå)... Men nu började inte vår dag på det där mys-pysiga-mys sättet och av erfarenhet så vet jag att den inte skulle ha kommit att hamna i det läget heller överhuvudtaget nån gång under dagen. Så jag kände bara att vi måste UT! Men inte ut sådär "vanligt" som vi alltid gör. Vi måste ut på riktigt. Bryta dagens negativitet och börja om. Skickade sms till grannen för tips ( hon brukar alltid ha fullt med idéer, som hon dessutom genomför också med sina barn, inte bara tänker göra så som jag gör... Även om jag definitivt tror på att det verkligen är tanken som räknas). Jag hade bestämt mig för innan att jag oavsett vad svaret än blev så skulle jag göra det! Hon svarade Leklandet i Karlstad! Jo men visst, absolut, tjena hallå, med den starten på dagen??? Med mina ungar??? Ensam???? Men så såg jag efter lite närmare, hon erbjöd sig att följa med också ju...

Stönig som jag är, eftersom jag sagt att jag skulle göra det hon svarat så packade jag ihop tre barn i bilen, till viss del under en del protester, och hämtade upp grannen och hennes dotter. Nu var vi i alla fall på väg...

Vi kom dit 11.30 och lämnade det 15.30 (ungefär) och tiden dess emellan var helt otroligt underbar!!!!!!

Vi fick den där underbara mys-pysiga-mys dagen som alla andra har (och som man vi närmare eftertanke också vet att man själv också har ganska ofta med sin egen familj bara man lägger manken till, vilket man också gör mer än man vet om...)

Vi hade så kul att fotografen inte alltid skötte sitt jobb, och när han gjorde det, ja då hade vi för roligt för att sitta stilla länge nog för att hamna på bild....

Därav bildernas kvalitet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar