söndag 4 mars 2012

Halvårs jubileum!

Igår, den 3:e mars, var det halvårs jubileum i Näs! För mig åtminstone. Då var det nämligen 6 månader sedan jag började med lchf och därmed också gav upp allt vad socker och stärkelse heter. För mig har det idag kommit att bli en livsstil precis som att vissa väljer att äta lördagsgodis, gå i folkdräkt på midsommar, bli vegetarianer eller nykterister med mera. Jag är en stolt lchf:are med en mage som sakta men säkert börjar friskna till... Och förutom det lilla extra jag kan "fuska" med i form av vin och mörkchoklad så har jag inte en enda gång "fallit" för några frestelser. Helt enkelt på grund av att jag inte är sugen på något. Och för att jag också nu sitter med facit i hand om hur min kropp reagerar om jag skulle stoppa i mig nåt som min mage/kropp inte vill ha. Då blir det ett mycket enkelt val!!!

Till jubileumets ära igår skulle vi passa på att rensa ut ur det gamla snacksskåpet... Resultatet var chockerande.... Och då kan jag tillägga att det dessutom var ett skåp som var förvånansvärt tomt mot hur det sett ut förut... Kanske lite beroende på att stora chipspåsar (som jag och Per åt förr) numera har bytts ut till lite mindre bilar-påsar (som är de små barnens favoriter). (Jespers godis brukar aldrig räcka till för att sparas).

Skåpet fick sig en omgång.
Vi fick oss en tankeställare. Igen. (kändes som om Anna Skipper stod och flåsade oss i nacken!)
Barnen fick en mini-skål med, kvällen till ära, fräscht godis.

Sen är jag ju gift med en ordningsman, så skåpet inte bara rensades, utan fick sig även en omorganisering också.

1 kommentar:

  1. Härligt!! De där saltade mandlarna är riktigt goda du…

    SvaraRadera