fredag 23 mars 2012

Lite av varje...

Tänkte jag skulle ha väntat med ett blogginlägg tills jag hade nåt riktigt häftigt att berätta... Men trots att det händer saker runt oss hela tiden så kändes inget riktigt som ett WOW WOW-moment! Men så tänker man efter lite mer och visst är det WOW WOW-moments runt oss hela tiden!

Vi, eller jag, har på nåt mirakulöst sätt överlevt omgång två av vårens förkylning/influensa. Börjar se slutet på tunneln och har fått ett litet hål i ena näsborren som kan förse mig med minsta lilla mängd syre som jag behöver för att överleva.

Jag har sökt ett nytt jobb! Det gör jag visserligen ideligen men ett nytt jobb som jag faktiskt VILL HA, så nu får vi väl bara vänta och se när nästa besvikelse hör av sig...

Och nu till den riktiga WOW WOW-känslan egentligen.... Erik är blöjfri!!!!! Dag som natt spelar ingen roll, grabben sover sen en vecka tillbaka utan blöja. Så, nu har vi inte ett enda blöj- eller vällingbarn kvar i familjen Rosenäs!!!! Lite vemodigt som sagt men hur underbart som helst!!!!!!

Och ett annat WOW WOW får väl vara att jag lyckades lirka med maken ut på en snabbfika på Nordells-uteservering idag, jobb till trots!!!! Jag hade fått hjälp av farfar med de små killarna för några ärenden på stan, och passade på att utnyttja situationen och få en halvtimme ensam med maken över en kopp kaffe!!!! Och riktiga vår/sommarkänslor överöste mig i dagens sol och värme! Så mycket att jag kostade på mig en ny vårjacka!!! Säg när det hände senast?????

Hola!!!

1 kommentar: