tisdag 13 mars 2012

Ett toilette-ärende!

"En toalett, talspråkligt toa, är en anordning, oftast avses en vattenklosett, med uppgift att uppsamla och vanligen även avlägsna kroppsligt avfall, främst urin och avföring. Ordet toalett används även om det rum där anordningen finns. Ordet härrör från franskan och stavades ursprungligen toilette".

Inledningen ovan är från wikipedia och ger er förklaring av vad en toalett är för nåt. Med på wikis sida är också en bild på en helt vanlig porslins toalett, så som jag antar att vi alla känner igen den. Det vill säga, inga konstigheter.

Det som jag kan tycka är lite konstigt, är hur det varje år, ungefär vid den här tiden (och då menar jag vår-tiden) helt glöms bort vad en toalett är i vår familj, mig borträknad! Jag kommer ihåg vad en toalett är 365 dagar om året, oavsett årstid mm mm... Men mina fyra andra mansbesläktade familjemedlemmar, de verkar totalt tappa begreppet om toalettens innebörd så fort det blir varmt nog för att stoppa ut sin lille kompis ur gylfen! (det andra ärendet sköter de faktiskt fortfarande inne på toaletten, vad jag vet...)

Nu har jag börjat fundera på vad det här skulle kunna bero på???
Lathet? Vårkänslor?(ungefär som kor på grönbete) eller glömske-syndrom??? Eller vad????

Nu bor ju vi på landet så det stör mig egentligen inte, det var ju så majoriteten av barnen blev blöjfria så det är ju lite dubbelmoral att nu helt plötsligt förbjuda det. Men..........

.....,, Är det för mycket begärt att be dem att gå lite längre ifrån huset??? Bort mot skogen kanske....????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar