onsdag 2 februari 2011

Vem är störst och vackrast i skogen???

Jo Bo, jo Bo!!!
Har ni hört den låten??
Det är inledningen till ett barnprogram som gick för många år sen... Det handlade om Bo. Var han älg eller ko eller nåt... Spelar mindre roll, men han var tydligen störst och vackrast i skogen.

Jag börjar nu fundera vem som är störst och smartast i Näs istället???

Skulle gärna ta på mig det epitetet, och tänker nog ändå i smyg göra det, men efter att jag avslöjar det som jag nu ska göra så kan det omöjligtvis vara sant på något vis!!!
Innan jag säger mer nu ska jag ändå bara försöka att rädda mitt eget skinn och säga att även om jag är både delaktig och drivande i projektet så är absolut inte den valda tidpunkten överhuvudtaget mitt påhitt!!

Okej då, vi renoverar!!! (igen)

Den här gången är det vinden som ska arbetas med och arbetet är i full gång. Vinden har tömts på sitt innehåll och då menar jag inte bara alla julsaker mm utan helt tömd!!! Dvs reglar, golvplankor och och det meter tjocka lagret av spån....!!!

Och det är där vårt intellekt kan börja diskuteras.
Genom att spånet försvunnit så har all vår isolering uppåt försvunnit! Vinden är ju inte isolerad i sig och nu har vi alltså skyfflat ut den enda isolering som fanns vilket innebär att från golvet på övervåningen och upp till, ja typ utomhus, finns det nu bara ett skydd i form av oisolerade plankor som själva betong-taket vilar på.

Jag bara tackar högre makter för att han (peppar peppar) inte låtit kylan vara så påtaglig under veckan. Men jag är orolig och har inte vågat titta på ett enda väder program under hela veckan.

Och som om inte detta vore nog, imorgon ska det sågas upp ett hål mitt i huset. Hålet ska vara i taket precis över trappan där vi nu kommer upp till våning två för att kunna få en trappa att vidare kunna ta sig upp mot vinden och den nya våning tre. Och behöver väl inte påpeka att hål är svåra att isolera???

Igår när vi gick och la oss huttrade vi.

Idag när jag läste saga för Virus så frös jag. När jag senare gick in till Jesper så hackade jag tänder.

Nu sitter jag i soffan och känner hur kylan börjar tränga sig ner och omsluta mina ben...

Jag vill inte gå och lägga mig....

Så därav frågan? Vem är smartast i Näs???

Ni som var med på nyår för två år sen vet ju att detta inte är helt olikt oss heller. Då började vi renovera vardagsrummet två veckor före nyår. På nyår hade vi bjudit hem folk.
Klockan fem på nyårseftermiddagen gjorde Per de sista handlagen i rummet, där golvet fortfarande inte helt hade torkat!!!
Men det blev en rolig kväll!

"Vilka spån!!!"- känner jag...

Ha dé!


Inlägget var skrivet för ett par veckor sen, men såg att det hamnat i utkast istället för i bloggen, så eftersom jag tycker det är så himla dumt att låta skrivna saker gå till spillo så publicerar jag det nu då... Bättre sent än aldrig som är mina visdomsord för dagen!!!

Ha dé, igen!

1 kommentar: