fredag 18 februari 2011

Det var nåt med nån "Kärring"

I november var jag på Mia Skäringers show i Linköping tillsammans med Per, hans syster Sara och hennes man Jonas.

Jag har en alldeles egen relation till henne, liksom garanterat många med mig. Men sista året/n har hon kommit att står för nåt och betyda nåt som känns väldigt viktigt på ett högst personligt plan. Jag ska inte alls tråka ut er med detta utan konstaterar det bara samtidigt som jag även anser henne vara den i särklass roligaste, träffsäkraste och skönaste komiker för tillfället och det funkar bra för mig!

Jag fyller år idag-grattis till mig! (kan meddela att jag även får sitta här i detta kalla tomma hus och fira födelseDAGEN helt ensam eftersom alla andra flytt fältet, men men... jag är definitivt inte bitter!!!!)
Varje år börjar jag få ångest och sömnproblem månaden innan jag fyller år... inte för att jag är rädd för att bli gammal som ni vet, utan för att jag kan inte önska mig nåt och likt förbaskat varje år så vill alla veta!!!! Visst finns det saker man vill ha/behöver ha, som man ändå vet att man måste köpa själv... Men om man ska börja delegera det ut till släkt och vänner så får jag ångest... Nu i år har jag däremot önskat mig en sak, och det kan kännas lite fånigt, onödigt eller till och med dumt för vissa, men jag önskade mig e biljett, igen, till Mia Skäringer när hon komme till Karlstad om tre veckor (eller om det nu är två veckor).
I morse skämtade jag med Jesper och sa att han inte fick gå till bussen om inte han fixat en present till mig, för att det var minsann mamma födelsedag! den viktigaste dagen på året!!! Han skojade ju tillbaka med mig också, att det skulle han minsann inte tala om... Nu menade jag ju inte alls att han skulle avslöja mina presenter utan det var menat som ett skoj, eftersom jag vet att inte han har köpt nåt åt mig för egna pengar så skulle han ju inte heller kunna svara på vad jag kanske skulle ha fått i ett paket. jag förväntade mig att han kanske skulle säga att då får han väl rita nåt på bilden i skolan idag eller så... Jag var inte ens medveten om att han ens visste om att jag fyllde år... Nånsin...
Men men... Tillslut utbrister han iaf "- jajaja, sluta tjata då... det var nåt med nån "kärring"... mer vet jag inte... och de andra presenterna vet jag faktiskt ingenting om!"

Oooops kände jag... Hur go är inte den där lille killen egentligen!!!! jag blev så full i skratt... Kärringen- det var Mia Skäringer han menade... Och nu visste ju jag visserligen att jag fått biljetten eftersom jag varit med och "fixat" det på egen hand plus sett betalningen av den, men det visste ju inte Jesper... och så står han där så go och tror på allvar att jag utpressar honom...
I vår familj får den som fyller år eller har namnsdag bestämma kvällens mat och fika, jag var sugen på en gratäng med en god köttbit idag, men mitt dåliga samvete åkte iväg och handlade taco-grejer så det stod härliga till idag! Det är Jespers favorit fredagsmys!!!!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar