lördag 19 februari 2011

Att det skulle vara så roligt att fylla år...

Nu när man kommit upp till 30+ tror man inte att folk tycker det är så märkvärdigt om man fyller år. Det är ju egentligen inte det... Men ändå så kommer släkt och vänner ihåg en och man blir uppvaktad. Det kanske är just för att man inte förväntar sig att någon ska fira och komma ihåg som gör att man istället blir så rörd när någon faktiskt gör det...

Igår när jag fyllde år, ville Per bjuda mig på tårta, en bit White Lady. Varken jag eller Per är tårt- och bakelse människor men just den tårtan är alldeles underbar... Och väldigt speciell eftersom det var den tårtan vi hade på vårt bröllop också. I alla fall, jag har sedan nyår inte ätit en enda bit choklad, och när vi snackar schweitzernöt så kan jag lova er alla att detta är en bedrift... Större än mycket annat jag gjort... och målet är att vänta tills bröllopsresan och efter där eventuellt en bit till påsk och därefter inte förrän midsommar, till att börja med. White Lady innehåller ju chokladmousse istället för grädde så för er som ska vara riktigt petnoga så har jag väl redan fuskat då eftersom jag tog mig en bit tårta igår, men maken tyckte jag var värd den och han ville bjuda eftersom jag fyllde år. Från början var i alla fall planen att han skulle köpa med en bit till mig och en till honom och kanske en att dela på för barnen. Men då ringer pappa och säger att han gärna vill komma och säga grattis, och att brorsan och hans Lova också vill komma med! Åh vad jag tyckte det var roligt!!! Sen får jag sms från min käre kusin Kristina... Vi har inte pratat med varann sen bröllopet för ett halvår sen, men hon kommer alltid ihåg mig när jag fyller år... Hade önskat jag vore lika duktigt på det... Sen ringer svägerskan från Linköping och grattar, viket också var riktigt roligt! Tyvärr har det ju blivit så sen vi tog bort hemtelefonen att de där spontana samtalen man tidigare hade per automatik har upphört, nu finns det ju inget som säger att inte vi kan ringa varandra släktingar och vänner ändå, men blev det liksom bara så av sig självt så... Jaja, det var riktigt roligt iaf... Och sen när vi sitter och fikar tårta mm med pappa, Brorsan och Lova, som Per till slut fick köpa i en hel tårtform istället så kommer även bästa vännen Therese, hennes Daniel och Oliver, och mitt i det kaoset sen dyker även svärfar upp!!! Som även stannade på tacos och Let´s Dance!!!

Det blev tillslut en alldeles underbar kväll... Och som jag suttit och gnällt under fm att jag hade såååååå tråkigt och att ingen var hemma och kunde umgås!!! tack alla ni för fika, pratstund, paket, tulpaner och riktigt fredagsmys!!!!!

Ikväll blir det mys med bästa grannarna med kex, ost, vin och melodifestival, eller förhoppningen är i alla fall att det ska bli mys, men lilla Erik ska med, och ni som känner honom vet ju att han för det första lägger sig vid sex halv sju på kvällen... och att det inte xisterar något som helst förhandlingsläge hos honom när hunger eller trötthet infunnit sig, så hur mysigt det blir återkommer jag om!!!!!!!!!

Ha dé!

2 kommentarer:

  1. Låter som en prima födelsedag Anna och va kul att du får se Skäringer en gång till!! Med brorsan eller annat sällskap denna gång??

    SvaraRadera
  2. Den här gången blir det i sällskap med Pernilla, Sophia och ytterligare en tjej som inte är tillfrågad än tror jag :-)
    Men det ska bli superroligt!!!
    En heldag med tåg, shopping, lunch, vin, show, middag och mera vin :-)

    SvaraRadera