måndag 7 februari 2011

Väluppfostrad!

I lördags när jag satt och mådde minst sagt dåligt efter en mycket körig dag (i magen) inne på Eriks rum och försökte roa ett par mycket gnälliga och trötta barn den sista tiden strax före läggning får jag en så otroligt gullig kommentar av den söta Virus. har jag sagt att jag älskar den grabben villkorslöst????

Jag ger upp kvällen och ber ungarna städa ihop och att det är dags för pyjamas och välling i soffan!!!! Erik kommer emot mig med öppna armar, ett stort leende och kastar sin kloss i lådan. Han vill ha välling och han vill sova!!!! Gött!!!!!!!!!!
Då kikar Virus in genom dörren från hallen och säger: "-Mamma, skit på dig!!!!" ( med samma brytning som pappan i Jalla Jalla)

Vid ett annat tillfälle, för någon vecka sen, har vi ytterligare en tråkig stund mellan lek och vila... Jag drar igång lite Pippi Långstrump-sång och sjunger och dansar så det står härliga till. Erik faller sittandes till golvet och börjar stortjuta. Jag försöker mig på ett nytt försök att dansa och sjunga loss för att få med grabbarna i mitt engagemang... Då ger Virus mig världens blick och går snabbt fram och sätter sig hos Erik och börjar trösta honom. sen säger han med mycket skarp ton: "Mamma, inte olig du!!! Sluta nu mamma!" Sen vänder han sig mot Erik, fortsätter trösta honom som, efter att jag helt kommit av mig i sången, även han tystnat nu och mest bara sitter och ulkar. och så säger han: "Jag vet Erischk, mamma inte olig alls. Mamma inte olig."

Andra stolta saker vi fått vår son att ta fasta på är hur man ska säga jädrar och jävlar när man slår i foten eller huvudet i nåt... Som tur är, än så länge kommer han inte alls ihåg något efteråt, han är ungefär som fisken Doris i Hitta Nemo, när det gäller fula ord, utan för att han ska komma på orden så krävs att han är med just vid tillfället som man slår sig... Så antingen får vi börja slå oss mindre, helst inte alls, när han är i närheten, eller så får vi försöka sluta låta grodorna hoppa fritt här uppe på Tomta!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar