torsdag 3 mars 2011

Nu är det inte länge kvar...

Tills det är dags för en ny show med Mia Skäringer. På lördag är det dags och jag längtar!

Det är heller inte länge kvar tills vi åker till Kap Verde! Tjoooohooooo!!!!!!!!!!!!! Det ska verkligen bli årets höjdpunkt! Sol, värme, sovmorgon, lätta kläder, sand istället för snö... Och sa jag värme????

När vi kommer hem är det inte länge kvar tills c-uppsatsen ska påbörjas... Det betyder att terminen snart är slut...

Och om terminen snart är slut.... Ja då betyder det ju att det inte alls är länge kvar tills det är sommarlov, och sommarlov betyder mammaledigt. Från 13 juni till 29 augusti! Men den tiden går ju fort och då...

Betyder ju det att det inte heller är länge kvar tills hösten, och höst betyder min sista termin i skolan...Nånsin???? Njae, det tror jag inte, men då ska jag iaf vara färdigutbildad statsvetare... D-kurs och extra kurs på kvällstid ska jag hinna med så man är så effektiv som möjligt den tiden som är kvar...

D-kursen ja... sen är man ju klar... och då är det väl absolut inte länge kvar, då måste man ju ha ett jobb! Tror ni FN, Unicef mfl har nåt ledigt lagom till första februari?????

Ni som kanske uppfattar det här en aning pessimistiskt, det är inte så illa... För samtidigt som jag verkligen börjar få lite verklighets-ångest så längtar jag!!!! Jag har suttit på universitetet nu i snart 6 år, jag vill kunna få min examen nu, bli nånting, jag vill nog börja jobba också även om jag trivas alldeles utmärkt med att plugga. Men nu är studielånet slut och ska jag hinna ha en chans att kunna betala tillbaka det så får jag kanske lämna universitetets byggnader och skaffa mig ett jobb!

Och om jag får ett jobb, ja då innebär det att det inte alls är länge kvar tills jag får en lön också! Och den borde väl sträcka sig åtminstone en liten bit över de kronorna som CSN så snällt lånar ut... Ellert???

Summan av detta blir väl att jag har otroligt mycket att se fram emot det här närmaste året!
Detta var bara ett litet smakprov av den mer individuella arten... Det finns otroligt mycket annat också som kommer att fylla min tillvaro med så mycket underbara stunder!

Idag existerar inte det tråkiga, irriterande och idiotiska! Idag är en alldeles alldeles BRA dag!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar