torsdag 10 mars 2011

Musjakt!

Klockan 06.00 imorse började det!
Efter att ha legat i någon form av koma börjar jag fatta att någon tar på mig eller liknande... Tillslut inser jag att det är Per som försöker att säga hejdå och ge mig en puss... Men det är inte det som får min uppmärksamhet... Det verkar som om det pågår full action utanför sovrumsdörren. Klockan 6 på morgonen!!!! Det enda jag hinner tänka är "Väck inte Erik" (så slapp är jag faktiskt kl 6 på morgonen) Hinner lyssna efter ljud från monitorn, men den är tyst... Gött! Men då börjar det igen... Jag kan urskilja Jesper och Per... Viktor hörs klart och tydligt!!!

Va f*n gör dom!!!!

Jag ser fortfarande ingenting, men av det jag hör så uppfattar jag ganska klart att Viktor är helt i gasen... Och jagar en stackars mus som tydligen inte hittar någon stans att ta vägen då han har honom i hälarna hela tiden (säger man så om en mus???) Jesper försöker vara ifred, klockan 6 har börjat kännas tidigt för honom också, vilket är förståeligt, fattar inte varför han inte kom på det lite tidigare... Han har gått miste om många timmars underbart snosande i sängen den grabben....

Så började alltså våran dag här på tomta... Med musjakt! Och tro det eller ej... Erik sov igenom den, jag somnade om och när Per ringde vid sju för att väcka mig(igen) (eller för att tala om att det stod musfällor utplacerade i huset så jag inte skulle släppa lös de små på övervåningen) ja då hade jag fallit i koma igen...

Hur det gick då???? 1-0 till musen!!!! Och då vet jag hur det kommer bli här hemma ikväll... Per är inte den som ger sig i första taget... Han har förklarat krig mot dem en gång förut, och han kommer göra det igen... Jag är trygg med min man... Min idol... Min hjälte... Musjagaren!!!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar