torsdag 29 mars 2012

Blommor till mor!

Med våren kommer det fina vårblommor runt om i rabatterna. Tulpaner, snödroppar, påskliljor och krokusar bland annat. Vi har inte direkt några vår-rabatter att tala om men trots det så är det några tappra blommor som varje år lyckas titta fram. Men de är få, och de är ganska små. Men nu i veckan fick vi äntligen se dem. Krokusarna är först upp och lyste så fint i lila och gult i rabatten utanför köksfönstret.

Kände mig en aningens gammal (igen) när jag flera gånger under dagen gick och sneglade på dem och kände hur jag smålog!

Tills Viktor och Erik kom hem, andra dagen! De såg mig stå och titta på blommorna och när jag senare lagade mat gick de glada i hågen ut och plockade en varsin bukett med blommor till mamma!

Och oavsett vad jag egentligen tyckte om att de plockat upp de få krokusar vi hade så kan man ju inte annat än smälta när man ser dem stå där med sina buketter och så lyckliga!

Viktors bukett är den lila. Erik, ja han är lite mer estetisk än vi övriga, men kolla vad snyggt det blev ihop!

Nu är det vår!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar