måndag 6 februari 2012

Bra mat hemma!

Ibland överträffar jag mig själv. Vad kan det va nu, drygt två månader sen jag hyllade konceptet med årets julklapp, en matkasse, även om jag totalt dissade konceptet för just vår familj. Igår fick i alla fall vår familj vår första leverans av fyra veckors prenumeration av en egen matkasse. Vi har nu på prov bestämt oss för att testa en matkasse från Bra mat hemma, med Carl Jan Granqvist i spetsen. Anledningen är inte bara att testa konceptet utan att testa konceptet i LCHF. Den här månaden kör Bra mat hemma med temat LCHF och det fick oss på fall. Och jag kan bara säga att den känslan som i alla fall fyllde mig igår när man fick ställa in varorna i kylen var på länge oslagbart. Så nu ska jag leva på det.... Länge.... Snart är vardagen ikapp igen och man behöver kamma håret och äntra ICA. Men tills dess nöjer jag mig med att läsa innantill och plocka fram det som någon annan bestämt åt oss och där allt redan finns inhandlat. Grejen var att få tips och idéer på god och nyttig mat nu när man fått lite ide-torka efter 5 månader med lchf-kost. Och det ser redan lovande ut, för hela familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar