söndag 5 februari 2012

Ordblind?

Fick frågan idag från min mamma om jag var ordblind. Hon anser att jag stavar som en kratta när jag skriver bloggen. Och hur rätt hon än har om hur jag stavar så är svaret NEJ!

Har alltid varit "bäst" på att stava och bokstavera ord. Däremot är jag otroligt dålig på tekniska prylar och har därmed också ett oerhört taskigt tålamod när det gäller desamma, och så är jag slarvig!

Detta i kombination med varandra rimmar illa då jag ska försöka skriva mina blogginlägg från min iPhone. Jag skriver alldeles för fort, har en tvångstanke om att alla "knapptryckningar" ska hålla en viss rytm och så läser jag aldrig igenom det jag skrivit innan jag publicerar. Till detta hör att en iPhone har ett eget liv också. Det är ingen vanlig "död" mobil eller compact computer, utan det är en alldeles egen individ, en levande teknisk pryl som alldeles för ofta i mitt fall får utrymme att gå sina egna vägar och med alldeles för fria tyglar.

Jag har idag lovat min mamma (och min man) att försöka skärpa mig och leva upp till mina svenska-kunskaper och försöka bli mindre slarvig i mitt skrivande! Vad sen iphonen beslutar att göra för att bistå mig i kampen mot perfektion kan jag inte gå i god för men jag hoppas på ett starkt stöd!

Annars får jag bara hoppas på att ni är bättre på att läsa än vad jag är på att skriva rätt på en iPhone så att ni ändå fattar vad jag försöker få fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar