torsdag 2 februari 2012

35 minuter i solen

Råkade skryta för en väninna i tisdags, lite för högg antar jag, att vi varit skonade från sjukdomar sen här vintern. Det fick jag äta upp!!!

Redan i tisdags fick jag lämna kaffekoppen full på bordet för att åka och hämta Erik och Viktor på dagis. Erik hade tydligen dragit på sig en ögoninflammation.

Därefter har jag och Erik legat sömnlösa i två nätter. Han har envisats med att sova i vår säng, på "-min plats" som han uttrycker det själv, dvs på min ytterkant, absolut inte mellan oss. Detta resulterade i att vi två gånger första natten fick börja leta efter honom där nere på golvet i mörkret mitt i natten. Men i och för sig, det vag inte så svårt eftersom han hördes ganska tydligt!
Inatt kunde vi övertyga honom om att det var bättre för honom om han låg mellan oss istället. Men det var just det, det var bättre för honom!!!! (och för Per såklart)Inte för mig alltså....
Men visst är det konstigt, hur män alltid lyckas sova vidare, som om inget har hänt, eller som km ingen tredje part helt plötsligt börjat konkurrera om platsen i sängen. Men det kan också kunde bero på att i realiteten så konkurrerad det bara på min del av sängen. Pers sida förblir liksom alltid intakt, till hans fördel, likväl hans täcke och kuddar! Sista natten hade inflammationen i ögonen gått över, men ersatts av en hemsk "krupp-hosta" (samma som Viktor för nån vecka sen) , men även den lyckades han sova dig igenom, mannen. Men men, det är väl bara att gratulera honom för hans övernaturliga krafter!!!!

Idag fick även den stora killen stanna hemma. Jesper kom hem från skolan igår med halsont, huvudvärk och frossa (samma tillstånd idag).
Så idag har jag Vab med sjukstuga uppe på Tomta!

Vi trotsade ändå hosta, snor och halsont för en stund i solen och pulkabacken. 35 minuter hann vi med innan förkylningarna kom ikapp oss och gjorde sig mer än påminda. Nu sover tre av tre barn en middagslur, om än mkt oroligt för den minsta men vi lever länge på de leenden och skratt vi ändå orkade med under våra 35 minuter i solen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar