lördag 28 maj 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig... Del 2.

Idag skulle vi varit på familje-utflykt till Karlstad!
Låter det torrt??? ja det är det förmodligen också... Men det är en av våra höjdpunkter på lediga dagar oavsett... lagomt avstånd för barnen att åka för miljöombyte, lite roligare affärer, äta ute och naturligtvis IKEA-där finns det alltid nåt som man behöver så... Men ni som var observanta hann se att jag skrev "vi skulle"... Det blev "dem", det vill säga Per och Viktor.

Erik vaknade vid kl 1 inatt med 39,4 i feber och alldeles matt så efter en natt full av tröstande, vattendrickande och gnyande så kändes det inte som att rätt beslut hade varit att dra iväg honom till storstan på utflykt! Sagt och gjort, nu sitter vi här och blänger på varandra, jag och Erik... Jesper letade snabbt upp en film på tv och stängde in sig på sitt rum...

Egentligen kan jag väl inte direkt säga att jag lider så speciellt mycket. Bilen vi skulle ha färdats i dagen till ära, ja det var den berömda fårrden... Inte en bil jag sätter mig med glädje direkt... det är sällan jag uttrycker mig så om saker, men den är så otroligt hiskeligt ful att jag tycker det faktiskt är lite pinsamt att åka i den... Längat till vintern, då ska den tydligen packas in i ladan... jaja, borta blir den iaf! Sen kan alla karlar som dreglar över bilen ta en kort stund av sorg, packa in sina minnen av den gamla goda "pökar-tiden" och gå vidare med sitt liv... Vem vet, det kanske kommer så mycket snö i vinter att ladan inte pallar för trycket??? Vila i frid, gamle fårrd! Men iofs... Ohhhh... det skulle såra min man, något enormt faktiskt... Hmm... Att tävla mot en bil är inte lätt... Dessutom är hon yngre än mig också...

Nu har minstingen kastat in handduken för ett tag, antar att det är min que för att göra nåt vettigt!!!

Hola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar