torsdag 12 maj 2011

Ännu fler insikter...

Jesper ska på hajk på fredag.
Fredag den 13:e dessutom...

Nu när man går i trean får man tälta istället för att sova i stugan och självklart vill Jesper sova i tält, och naturligtvis ska ha få sova i tält om han vill det...

Jag vet bara inte i vilket tält ännu...

Igår när vi kom hem från dagis/fritids/jobb så skulle jag hjälpa honom att sätta upp tältet. Först slängde vi in klyftpotatisen i ugnen och Per började grilla (blodsockret är som sagt inte på topp i vår familj vid den här tiden).
Jag och Jesper drar igång projekt upp-med-tältet! Eller jag drar igång det, Jesper var mest intresserad av att stoppa pinnar i marken...

Jag är duktig på att sätta upp tält... Eller... Jag HAR varit duktig på att sätta upp tält...
Det var väl kvällens första insikt...

Men det kom fler insikter...

1. Jag är inte längre duktig på att sätta upp tält.
2. Jag ska aldrig sätta upp tält hungrig.
3. Jag ska inte ha tre barn med mig nästa gång jag sätter upp ett tält för första gången... Njae, jag ska inte ha barnen med alls under uppbyggnaden förresten, oavsett om det är första gången eller hundrade gången..
4. Jag ska inte ha barnen i närheten under tältbygge utan att DE fått mat först.

Den största insikten var nog ändå den som till slut ändå kändes bäst...
5. JAG SKA ALDRIG MER (FÖRSÖKA) SÄTTA UPP ETT TÄLT!!!!!!!!!!!

Hur det gick???
Jesper får jättegärna sova i tält... Jag vet bara inte vilket tält.
Vårt tält ligger fint tillbaka-packat i sin väska i hallen... Och där kommer det att få ligga...

Visst är det kul med hajk??

Hajk hajk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar