torsdag 29 april 2010

Det kommer mera...

Hua!
Innan jag fyllde trettio var jag som bekant mer än angelägen om att komma över strecket, det är alla som känner mig väl medvetna om. Men alla som kommenterat detta och som själva dragit sig en bit över varnade ig och sa att även om man inte tror det så kommer allt att ändras efteråt, och då finns det ingen väg tillbaka.
Hahaha!!!! Det var mitt svar.
Idag kom jag på mig själv med att fundera på om inte de allihop har rätt!

Bevisen då?
Jo:

1. inköpt gula stora härliga handskar för att kunna diska för hand utan att falla sönder som
en fnöskebit!
(kan dock säga att jag har fortfarande efter två månader inte sett nåt bättre resultat
ändå. kanske skulle gå bättre om jag faktiskt svalde stoltheten och drog på mig handskarna
när jag ska diska och inte bara ha dem hängandes över kanten på diskhon. )

2. Snurrig. Vimsig. Glömsk. Ofokuserad. Okoncentrerad. mm....

3. Trött! Hela dagarna. Trött! Jag längtar tills vi får gå och lägga oss på kvällen! Men försöker
dra på det så klockan iaf ska hinna passera 22.00!
(man kanske skulle kunna flytta fram klockan lite på kvällen????)

4. Inget roligt på TV:n! Förr följde jag alla serier/såpor och sitcoms som helst. Frossade i
Cityakuten, Grey´s mm mm.... Nu är det byggprogram, dokumentärer, Nyheter, Antikrundan, Såld på hus, Trädgårdsfredag, På spåret, Så ska det låta och Dobidoo som gäller!!
( Säger bara herregud!!! )

5. Jag vill inte lämna mitt hem! jag vill vara hemma! Nästan så man börjar leta ursäkter för att
slippa åka och hälsa på folk. Tänka sig att man skulle umgås! Nej fy!!! Då är allt soffan bra go
du! (sen att man faktiskt har enormt roligt nästan varje gång man varit ute en tur)

6. Jag pallar inte en helkväll på krogen! Förr kunde man vara ute på onsdag, fredag och lördag
samma vecka. Nu är jag glad om jag ens hinner följa med ut frå förfesten innan man somnat,
och inte tal på hur pigg och alert man är dagen efter nuförtiden!!

7. Idag blev jag varse det sista ålderstecknet. Det är egentligen inget nytt tecken, men det är
uppenbarligen så att jag inte kan gömma undan det längre. jag behöver läsglasögon!!! Det
är som sagt inget nytt, har vetat om det några år nu, men inte förrän idag föll poletten ner!
inte konstigt att jag inte fattar nåt av det jag läser, hela min tid går ju åt att försöka parera
fram boken till rätt läge för att kunna se vad det står, och när jag väl hittat ett skarpt läge,
ja då får liksom bokstäverna och orden egna liv! Ingen vill stå på sitt rätta ställe utan byter
bokstäver och kombinationer med varandra! Att jag har tenta om några dagar verkar det inte
vara någon som bryr sig ett dugg om!!!

8. Att jag blivit frusen, dygnet runt kanske också kan läggas till högen av alla tecken! Brukar inte gamla tanter vara det, frusna??? Nja, då är jag iaf inte i klimakteriet!!! OOOPPPS!!! det kanske betyder att jag redan lömnat klimakteriet???? jag kanske är... men hallå??? Hur gammal är jag egentligen?????

Undrar vad nästa sak blir??? ser framåt med spänning!!! (öhhhh) Nu kan Per börja kalla mig för tantalys Anna istället för Annalys!

Mors! (är det gamalt att säga så????)

Tjaba? Tjena? Tjenixen??? Hey yo!!??? Ahhhhhhhhh..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar