måndag 26 april 2010

Efter helgen kommer vardagen!

Det har varit en bra helg nu trots allt.
Morfar har fått frid och är utan smärtor. Kan lova att han irrar omkring där i himlaskogarna och försöker hitta små kännetecken så han ska kunna hitta sina nya vägar fram, bara för att slippa gå på stigen. Vet inte ens om han vet vad man ska ha stigarna till :-) Så nu kan iaf djuren och fiskarna här på jorden andas ut, värre blir det för er där uppe!!! Lycka till säger jag.

I lördags hade vi ett strålande väder vilket gav en bra stämning inför kvällens fest. Det varRädda Logen- Vårfest här ute på landet och tror de flesta skulle dit. Vi var hos grannarna på förfest, vilket var hur nice som helst. Började dock med ett par öl ute på soldäcket, och kunde sitta nästan hela tiden i t-shirt utan att ens börja frysa . Snacka om vårkänslor!!!
Festen på Logen sen var nog hur bra som helst. Vi var hemma redan före tolv!
Skulle haft barnen hemma över natten men nu var de minsta hos farmor och den största hos morfar, och det kändes rätt gött nar man vaknade att inte behöva gå upp och göra varken välling, titta på händige Manny eller prata bilar vid sju på morgonen!!

Trodde jag ahde fått löss också nästan, jädrans vad det kliar i huvudet!!! men när jag skulle till att klia upptäckte jag nåt stickande i skalpen och blev påmind om min enormt stora operation som jag genomled i torsdags!! Det är mina stygn som kliar, och det är 1½ vecka kvar innan jag får plocka bort dem också... Får hitta ett sätt att stå ut på bara. Antar att det inte blir några problem idag iaf med två surfisar hemma. :-) (de är faktiskt inte så sura alls, men mamma är trött)

Ska få besök idag, två gamla klasskompisar från grundskolan kommer hit. Inte så ofta som vi träffas men det är så roligt när vi väl gör det. Hadelovat att baka bara kom jag på nyss, och med den här helgen i bagaget så kan jag ärligt säga att det har jag inte haft en tanke på överhuvudtaget!!! Får seom jag kommermig för nåt eller om det bara blir att plocka fram lite glass ur frysen. Det är jag bra på iaf. :-)

Börjar känna mig lite stressad inför tentan också, men vad hjälper det när jag inte får upp böckerna! Är en vecka kvar nu... Ge mig styrka att.... Öh, de är AA:s paroll ord det va... Kankse inte det jag var ute efter just nu, men men efter lördagen så kanske man skulle ta och säga de där orden som ett mantra ett par minuter ändå!!!

Nu ska lillskrot i säng och äntligen ska jag få frukost!!!

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar