onsdag 28 april 2010

Världens dummaste!

Kommer ni ihåg att det bara är nån vecka sen som jag var VÄRLDENS SNÄLLASTE MAMMA!!!! Minst... Och det bara för att jag stekte pannkakor. Idag fick jag det sagt motsatsen! Jag är nu världens dummaste mamma!!!! Minst....

Jesper är i vanliga fall allergisk mot att vara utomhus. Det är faaktiskt rent ut sagt väldigt farligt faktiskt. Man får frisk luft, massor av vitaminer och näring till kroppen, samlar energi, får röra på sig och faktiskt till och med blir på bättre humör och får en bättre aptit!!! och det ni, det kan man söka hjälp för mindre än.
Men idag hade de kommit fram till att de skulle till kojorna som de gjort på Nying. Och det är väl kul. Det gillade jag med som barn. och fika ville de ha med. Hur mysigt som helst tycker jag också. Men nu till saken, de skulle träffas vid fem, vara där typ en halvtimme och det fullkomligt vräker ner regn utanför och är svinkallt! Vilket han påpekat flera gånger innan samtalet kom. Till saken hör också att vi har drygt en mils resväg för att leka i kojorna, och jag är ensam hemma med tre barn, varav ett sover, väldigt gött!

Jag tyckte att de skulle kunna göra upp en dag när vädret är bra, åtminstone uppehåll eller tillräckligt varmt för att vara ute utan att de skulle behöva plocka med vartenda täcke som finns extra i huset. Det tyckte den andra killens pappa också. Det visade sig att den andra killen satt hemma och frös redan nu, inomhus i ett varmt hus!

Men men, jag är världens dummaste!!! och väntar med spänning på att se vad jag kommer göra härnäst för att återigen bli världens snällaste!!!!

Kanske skriva ihop inbjudningarna till filmkvällen får honom på andra tankar! :-)

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar