onsdag 21 april 2010

Halva veckan har hunnit gått utan att jag har hunnit gjort hälften av det jag hade tänkt. Eller rättare sagt, hunnit läsa allt som jag hade behövt läsa inför tentan som är om mindre än två veckor nu!!!! Men men, hoppet ska väl vara det sista som överger en så jag förlitar mig på det just nu.

Idag har jag och barnen tagit en tur till... Näs! jajjemän, vi har fått kossor i Näs, och dem var vi självklart tvungna att spana in idag. Och de var bara såååå urbota söta som kossor kan vara. Några svarta och några ljusbruna/orange (typ) med långt hår... Kan det bli sötare??? Och en av kalvarna var bara två dagar gamla, en annan två veckor... Ojojoj, Jesper undrade om inte vi kunde ta med en och ha i hagen hos oss... Eller det vill säga, det som skulle kunna vara en hage om vi satte upp stängsel. Men det dröjde inte länge innan han kom in på att den "hagen" nog måste vara tom framöver, för bara han blir äldre ska han minsann ta jägarexamen och skjuta älg och rådjur som bor där periodvis, och på så sätt ska vi alltid ha gott kött i frysen!!! Alltså, vem uppfostrar den ungen??? Runar eller vi??? Ja, jag räknar nog bort mig i det sammanhanget

Vicke har fått vara på dagis i två dagar och han lyser som en sol när jag hämtar honom. Inte för att det är jag som kommer och hämtar honom eller för att han ska få åka hem, nej då, bara för att han igen kan få tala om för mig att han är på dagis minsann! och därifrån har han inte haft några planer på att åka hem ifrån Men han följer alltid så glatt med hem ändå så lite tror jag nog att han tycker det är ok också. (även om det är mkt glädje i bilen och mindre glädje när han måste kliva ur) Tror han önskat att vi hade haft minst flera mils bilfärd när vi ska hem. Han älskar att åka bil! Undrar var han fått det ifrån???

Vicke har fått en ny idol också, jajjemensan!! Byggare Bob! Precis när man efter några års terror från Jesper sida äntligen glömt att den gul/blå gubben ens existerade så är han tillbaka. Och det känns som om han kryper innanför skinnet på mig. Vicke har bara sett ett enda avsnitt av Builder Bob, men de starka känslor jag ådrog mig för den mannen för några år sen fanns tydligen var latent inombords och nu har de hittat upp till ytan igen. Hujedamig! Varje dag sen hans Builde-oskuld togs i helgen så har han bara pratat om en sak, BOB, varje dag!!! Flera gånger varje dag!!! han kryper upp i soffan och tar fjärrkontrollen med sig och säger glatt BOB!!! Traktor!!! Uling!!! (fyrhjuling). Lite synd är det faktiskt... Så synd att pappa Per naturligtvis lovat sin son massor av Byggare Bob filmer. "-Så klart pojken ska ha sig ett par byggare Bob filmer!" Jasså!!!!! Och när blev det så j-a självklart då??? Ja jag vet, barn gillar barnprogram och tecknat, och visst ska de få se på det ibland, men jag är verkligen allergisk mot barnprogram och tecknat. Nästan så jag tror att jag mår fysiskt illa ibland!!!
Är det för tidigt att ge honom TV på sitt eget rum???? han är ju trots allt 1½ nu snart.... Nej, jasså inte.. Jaja... Man får bita ihop och stå ut några år till alltså... :-)

Erik då, vad har hänt där... han har tagit sitt dop bra och verkar helt ha glömt den lilla händelsen i sitt liv. Så det satta nog inga värre spår i honom trots att prästen mer badade än döpte honom (enligt farfar) :-)
Annars är allt som det ska, matochsov klockan tickar vidare i samma takt och det känns tryggt att veta var man har honom. Det blir lite lättare att planera nu när han följer vissa rutiner så man vet vad som ska packas med och vad man kan lämna hemma... Och hör och häpna, han har faktiskt ett par gånger nu sovit korta stunder i vagnen :-) Det underlättar ju om man ska bort nånstans. Fast visst, han tar ju inte så stor plats när man lämnar in honom i någons säng heller hemma hos folk. :-)

Oj oj oj, ska man sätta sig och läsa lite förvaltningsrätt nu kanske, jag tar några sidor i taget så inte man blir överintelligent!

Mors!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar