tisdag 20 april 2010

DAGIS!!!!!!!!
BILEN!!!!!!!!
BARNA!!!!!!!!!!

Vicke hinner inte ens nerför trappan innan det sätter igång. Trodde barn tyckte om att vara hemma med sina föräldrar! Vicke fick vara hemma igår och då höll tjatet i sig i stort sett ända tills eftermiddagen, då mutade jag ungarna med pannkakor och de var bara såååå nöjda. Jag är inte direkt förtjust i pannkakor själv och eftersom det oftast (nästan alltid) är jag som står för maten så blir det inte så ofta pannkakor, färdiga köttbullar, korv osv för den här familjen. men ibland så händer det, som igår! Och det är lite lustigt, då går man från att vara världens dummaste till att helt plötsligt vara världens snällaste mamma. Det var nästan så Jesper själv uttryckte det där han satt och tryckte in pannkakorna i munnen, medans han försökrade sig om att han skulle få ta en omgång till, och kanske rent av ta med på utflykten med skolan idag. De skulle bara veta, de kommer få äta pannkakor så det spruta ur öronen på dem! När jag väl gör pannkakor gör jag ett stor lass så det finns ett par dar samtidigt som jag fryser in så det bara är att ta fram för akut uppstådda situationer!

Var tillbaka på jympan igår, känns lite dumt att åka och ställa si i en varm instängd jympasal när det är sol och fint ute, men men, tog en paus förra veckan pga vädret och veckan innan där var det påsklov, och det kändes faktiskt att man inte studsat på ett tag även om man försökt få tillfällen för andra aktiviteter. Men det var värre igår kväll, idag känns allt som vanligt!

Nu ska jag få i Vicke lite frukost innan dagis (han står redan ute i hallen och provar ut skor och jackor, sen en halvtimme tillbaka) sen blir det långpromenad med Lillen!

Mors!

2 kommentarer:

  1. Anna!
    Tack för senast och nu har jag hittat din blogg!
    Kul att läsa och ta del av!
    La in en varsin bild på era V och E på min blogg, hoppas du tycker det är OK.
    Kram
    svägerska

    SvaraRadera
  2. Tack själva!!!
    Detsamma med din blogg, att få läsa och ta del av. Vicke brukar va med och kolla in sina kusiner.
    Det är helt ok för mig. Såg bilderna, de var bra.
    Kram
    Svägerska

    SvaraRadera