onsdag 14 april 2010

Vad är väl en bal på slottet...?


Det var ett tag sen, igen, men misströsta inte... Jag kommer alltid tillbaka! Skämt åsido, mycket har hänt sen sist, även o det egentligen inte är något alls.

Alla planer inför bröllopet är klara förutom klänning och ringar, men eftersom jag är inne på projekt "få min kropp tillbaka efter två graviditeter på två år" så tänkte jag vänta så länge som möjligt på att skaffa en klänning iaf. Vad gäller fingrarna så kan vi väl snart fixa ringarna, har förlovningsringen på mig och den fick jag när jag var betydligt mindre så antar att inte fingrarna kommer bli så mycket mindre nu. man kan hoppas på det iaf. Vi har fått ett problem bara vad gäller ringarna. Idag har vi guldringar, och varför vi köpte dem kan man fundera på eftersom ingen av oss tycker om guld, vi är silver människor så nu ska alla tre ringarna bytas/köpas nya, och det blir ju en billig historia! Men men, vi vill va nöjda och det är ju en gång i livet!

Under påsken var vi hemma. Vi hade en tur till Linköping till Pers syster inplanerad men med ändrade planer så får vi vänta tills nu till helgen med att träffa dem och deras nya lilla tillskott till familjen som kom i mars. Till helgen ska vi nämlugen ha dop tillsammans, vår lille Erik och deras lilla tjej. Ska bli gött att få det gjort så vi kan fokusera på bröllopet lite mer. För även om vi tror att det meta är klart så kan jag lva att det är hundra saker vi glömt och tusen saker som kommer ta längre tid än vad vi tror när de ska fixas. Men.... När jag sitter och tänker efter nu så kan jag redan nu säga att det är MASSOR kvar ju!!!! Och två tentor har jag framför mig också. Borde egentligen läsa till den ena nu som är om tre veckor, men med vädret och datorn och allt annat roligt så hittar jag inte riktigt motivationen som jag behöver. Siter dock och sneglar på boken om arbetslätt och Sveriges Lagar!! Och det är väl tanken som räknas eller???? (så har iaf jag blivit uppfostrad!!!)
Påsken ja, just det ja, på påskafton var vi nere hos grannarna vid vägen och hade påskmiddag ihop med en annan familj också. Hur trevligt som helst! Och det dröjde ända tills ett på natten nästan innan barnen orkade släppa taget och somna. En efter en somnade de precis som de satt för tillfället i soffan. Vicke med rumpan i luften och huvudet tryckt mot skinnet med ett chips i handen som var halvvägs in i munnen, våran jesper låg med överkroppen i soffan och ena benet nere i golvet liksom under bordet. Grannarnas kille hade fått tag på både täcke och kudde och krypit in i hörnet av soffan och granntjejen låg liksom böjd över en saccosäck. De var hur gulliga som helst.

Fick en inbjudan till det kungliga bröllopet också!!!! Som jag hade väntat!! Min kusin var här häromdagen och bjöd in mig och Per på 30-års kalas den 19: juni, samma dag som prinsessans bröllop. Jag fick vänligt förklara att vi väntar på en inbjudan så när den kommer kan jag tyvärr inte komma på hennes födelsedagskalas. Då måste jag naturigtvis närvara på bröllopet. Hon var så förstående så. Och igår kom den!!!! jag öppnade min mail och där stod det " Du har ftt en inbjudan till det kungliga bröllopet" Gissa om jag studsade upp och ner!!!! Öppnade mailet och där stod det att om jag valde att prenumerera på Svensk Dmtidning eller nåt så skulle jag få se bilder och läsa otroliga fakta om bröllopet. Meen, hallå??? Min inbjudan då??? J, man var inbjuden att betala pengar för att flera veckor senare få se suddiga bilder utan ljud/lukter osv. Snacka om inbjudan!!! Jag ringde min kusin och sa att vi kommer gärna på festen, vad är väl en bal på slottet.....?

Idag blir det sol sol sol.. Och arbetsrätt såklart!

Mors!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar