tisdag 4 maj 2010

Martin Stenmarck!!!!

Martin Stenmarck ska spela på vårt bröllop!!!!
Ja ni hörde rätt allihop!!! Är det inte fantastiskt. Har i några år nu haft en slags favorit bröllopslåt som jag velat ha spelad på mitt bröllop. Det är en hur fin sång som helst som Martin Stenmarck sjunger duett på och som en "vän" har gjort. Fick den på skiva för några år sen av "vännen" och fastnade direkt och sen dess har den varit given på mitt bröllop. Vi gifter oss utomhus som sagt och då har vi inte tillgång till musik på samma sätt som inne i en kyrka så det där med musiken har kommit att bli lite knas. Visst har vi tänkt ha någon som kan sjunga en visa eller två kanske (om vi hittar någon som vill???) men det är alltid lättare att få någon att sjunga kända låtar om de är a capella, och den här visa är absolut inte känd på det sättet. Men nu löser det sig väl himla bra ändå, eftersom han kommer personligen, just till vårat bröllop, bara för vår skull!!!!
Nja, kanske inte, men man måste ju få tro det, eller iaf få andra att tro det litegrann bara. men spela ska han den kvällen och på samma plats som vi har vår bröllopsmiddag så det är ju underbart!
Till saken hör att jag och Per pratat om detta i ett par månader innan vi fick reda på det här. Såg en artikel i tidningen som Martin nämndes i och sa att vore det inte kanon om vi kunde få honom att sjunga på vårt bröllop! Jo visst vore det. jag gillar honom (hans musik) och Per tycker han verkar ha humor och skulle vilja ta en helkväll (kalasa loss) ihop med honom om jag fattat honom rätt! Nu blir det ju inte Per som kommer få som han vill, utan turen har kommit till mig :-) Och det bästa med allt som vi också insåg med detta var ju att vi får Martin att sjunga på vårt bröllop, samtidigt som inte vi behöver betala en enda krona för det! För Martin alltså. och det känns ju skönt...
Kommer vi att våga be honom sjunga vår sång tro??? Får man lämna in önskemål om det och bli prioriterad när man gifter sig??? Kanske nån vill tipsa personalen om det ;-)

Om ni undrar varför det varit lite skrivtorka så betyde det faktiskt inte att jag glömt, utan att jag struntat i det helt enkelt. men känner nu att jag börjar komma tillbaka till mig själv igen efter en hektisk vecka som resulterade i magkatarr! Det har med andra ord varit tenta-vecka!!!
Och har jag inte fattat det nu så vette tusan när jag kommer göra det!!! Då måste det vara huvudet det är fel på! Per säger att jag är för mycket politiker för att kunna hålla mig till faktat lagboken... Ändå borde det vara nåt som passar mig anser jag med tanke på mitt analyserande, men men, man kan tydligen analysera för mkt enligt Per!!! Oj, inte jag väl????

Har svårt att skriva idag märker jag. Kom helt plötsligt efter flera månader på att vi har fått Spotify så jag sjunger mer än skriver så nu ska jag nog fortsätta med det innan ni eventuellt skulle komma att höra hur det låter :-)

Kom på nåt jag skulle tipsa pm apropå musik. Det är ett klipp på youtube. Sök på Oprah och Black eyed pieces (nåt sånt iaf) där finns ett klipp från oprahs kick off. Utan hennes vetskap har en koreograf tränat hela publiken på 36 000 människor några rörelser. I början är det bara en brud som röjer, alla andra står stilla men sakta sakta börjar resten av publiken också att dansa och tillslut så dansar hela publiken! 36 000 personer som alla gör samma rörelser. Det är ganska maffigt faktiskt... (tyckte jag iaf) :-)

Mors!! (jag kör på det oavsett hur gammalt det kanske är!!!)

1 kommentar:

  1. fasen va snyggt här är länken! kolla!!

    http://www.youtube.com/watch?v=SKcXDSTB_8E&feature=fvw

    SvaraRadera