fredag 7 maj 2010

EKG + Vicke = TRASSEL!!!!

Var på verkstaden igår (vårdcentralen). jag fick mina stygn borttagna, de hela två stycken jag hade. Per var snäll och mötte upp mig så jag fik hjälp med att ta hand om Vicke under tiden. Och det var pracis vad som behövdes. erik ligger ju (nästan iaf) stilla där man lägger honom, men att ha dem båda två med innebär en kraftansträngning som heter duga. Så det var guld värt att ha Per med. Det var synd bara att han inte stannade tills vi var klara med Vicke också. Efter mitt besök så skulle vi upp på barnmottagningen för att kolla Vickes hjärta då han i ett halvår ungefär har blivit blå om läpparna emellanåt. EKG var det ingen som nämnt innan så jag skickade glatt iväg Per, men insåg snart mitt misstag när vi skulle gå ner en våning och göra testet. För det försra skulle vi tillbaka till samma avdelning som jag varit och möttes av en mycket fundersam sköterska (hon som tagit mina stygn) och när sen den nya sköterskan (Vickes) ber om att få ett rum och en EKG maskin såg det nästan ut som om hon skulle svimma. Och hon blev snabbt rask i fötterna och fixade iordning allt i ett nafs och ville hjälpa till att leda mig till britsen. Men hon lyckades få fram ett litet leende när hon upptäckte att det inte var jag som skulle undersökas utan mitt barn. Vet inte vad hon trodde, att jag fått en hjärtinfarkt av all stress kanske :-)

Testet gick ändå trots allt betydligt bättre än jag kunnat tro, men det tog tid och vi höll nästan på att förlora en sköterska och en EKG-maskin!!! Men det var det värt, allt var ok på kurvan. Nu återstår bara en hjärt/lungröntgen. Är allt bra på den så är han frisk tills vidare ( ska kollas i höst också). Annars blir det UL i Karlstad.

Idag ska Jesper på Hajk! jag kommer ihåg hur nervös jag var förra våren, men nu känns det lugnare, kanske för att de fått för sig att sova ute i vindskyddet! Ska därför mest bli spännande att se hur de fixar uppgiften! :-)

Ser fram emot helgen, grillväder idag, loppis/auktion imorgon och ev en tur till K-d för lite speciell shopping på söndag!

Nu har vi kommit ytterligare ett steg i rätt riktning inför bröllopet. Hår och smink är klart samt Jespers kläder! Det tar sig :-)

Idag ska det bli pomenad/fika med goa Stina och Nils!!

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar