torsdag 26 april 2012

Vatten är underbart!

Tänk vad mycket man kan göra med vatten. Igår skulle jag iväg på zumba, jag har mina rutiner när jag ska iväg och en speciell väska med det jag ska ha med mig. Det som inte ligger kvar i väskan från gång till gång är min vattenflaska eftersom den körs i maskinen efter varje pass. Detta brukar inte vara några problem utan i stort sett brukar jag vid varje pass komma ihåg flaskan med härligt kallt fräscht vatten, även om det kan ta mig ett par vändor ut och in mellan bilen och huset (det är väl det som vissa skulle kalla för mina rutiner...) innan jag kommer iväg. Men igår då kom dagen då jag glömde flaskan för första gången. Nu löste sig det med plastmuggar på plats visserligen så problemet och konsekvenserna av min brutna rutin igår visade sig inte förrän imorse, en kvart innan avfärd till dagis!!!!

Kommer ut från badrummet och hittar mina små gossar nakna!!!!! Runt soffbordet har de samlats för en alldeles ny lek. Lekens verktyg bestod av nedanstående attiraljer och det som inte syns på bilden är att flaskan som igår var full av härligt gott kallt fräscht vatten, numera är TOM! Desto mer vatten fanns på barnen, soffan, mattan och bordet!!!!

Viktors försvar var kort och gott;

"- då skulle du väl inte ha glömt den och ställt den så vi kunde ta den då!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar