onsdag 18 april 2012

Är jag skyldig en nu eller???

Vi renoverar ju konstant känns det som. De sista projekten, vinden och Jespers rum är sen några månader "färdiga", och kvar väntar ju nu hall och trapphus även om snickaren har tagit sommarledigt och gått och blivit trädgårdsmästare/parkförvaltare... Han är tydligen säsongsarbetare den där rackaren...

Jaja, när vi renoverar är det mycket sällan vi använder oss av papp till att täcka golv med eller plast till annat. Men nu sist, på Jespers rum, då minsann åkte pappen fram och sände som en kvadratmeter täcktes med papp.

Något som vi använder oss av betydligt mer är bygglampan. Från att ha litat på solljuset har jag med åren blivit omvänd och bygglampa är ett absolut måste vid renoveringar. Dels pga ljuset men även pga värmen den avger så man kan stå i linne och arbeta istället för lager av kläder som är i vägen...

När Jespers rum var klart, rev vi bort all papp (läs jag) och för att tjäna lite tid, arbete eller vad det nu var så vek jag liksom ihop hela pappen som ett filodegsknyte och bar bort till brasan. Det eldades vilt under glada tillrop upp allt skräp efter renoveringen och rummet städades och flyttades in i. Jesper trivs otroligt bra kan jag tillägga...

Men då dök frågan upp: "- var är bygglampan???"

Jo då så att..... Det vet vi nu!!!

1 kommentar: