söndag 22 april 2012

En helg i hälsans tecken!

I helgen har jag och käre maken varit på Selma spa i Sunne. Det var en julklapp som vi fick av våra mammor. Ett dygns helpension inklusive barnvakt! Det tackade vi för och njöt i fulla drag. Vi är i mångt och mycket ganska hälsomedvetna i vår familj (beroende på vilket läger ni nu står i). Vi försöker tänka på våra barns hälsa i främsta rummet likväl sim vår egen även om det bland barnen ibland bemöts av stora protester. Men vi är långt ifrån hälsofreaks, vi gör våra punktinsatser då och då och när timingen stämmer. Vi är nog sådär lagomt hälsomedvetna. En liten skål godis för barnen på lördagen, vatten mjölk eller mineralvatten som dryck även om Jesper kan lyxa till det med ett glas cola på helgen. Sedan vi började med lchf är antal middagar bestående av snabbmat mycket få. Vi är oftast utemänniskor, tack vare maken. Begränsat frukt-intag för barnen, mycket grönsaker och oftast hemlagad mat från grunden på bra råvaror....

Det som jag personligen tycker är alldeles för lite sv så är det motionen. Jag kör zumba två gånger i veckan men annars är det trögt, jag vill och planerar för fler pass i veckan samt promenader men precis som kvinnor i alla tider så får jag så oerhört dåligt samvete när tid ska läggas på att prioritera mig själv. Barnen, Per och hemmet lyckas alltid på nåt sätt hamna på första platsen och träningen på efterkälken.

Men nu i helgen var det alltså hälsa och träning som stod på schemat!

Vi åkte dit, till spa, lagom till lunch och åt i lugn och ro inför vår debut som spa-besökare. Debuten blev ett pass som hette SpaRelax där vi snabbt
kom ner i tempo och andning samtidigt som vi fyllde på med mer energi.

Avslutade dagens aktiviteter med styrka och kondition samt en halvtimmes simning.
Middagen: en trerätters middag i lchf-style! Tack kocken för ditt stöd!

Söndagen inleddes med Qigong med härliga rösten Gunnar, och en lång och god frukost. Så lång och för god för att hinna med core-passet som var inplanerat. Blev ett mixpass bestående av styrka och step istället som avslutning på helgen. Ett pass som samtidigt som det gav mig ny energi inför hemfärden fullständigt tog slut på mig! Tack vare en alldeles underbar instruktör blev man peppar att ta ut sig till Max!! Tack Malin för det!

När vi kom hem var jag laddad för ett pass zumba, men fick lägga krutet i vedhögen istället då zumba-instruktören var sjuk!

Nu har jag önskat mig en helg på spa minst en gång om året, och en lååååång weekend i 35-års present!!!

Tack mamma och svärmor för en superbra helg!!!

Och tack mamma för att du kommit hem igen, det gav mig också en extra kick idag!!! Är inte detsamma utan dig, sjuk som frisk, men vid sjukdom är det ingen lek alltså :-) love ya!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar