måndag 20 juni 2011

Sommarlovet fortsätter...

Ömsom regn, ömsom sol...
Vi har lite svårt att hitta på saker att göra...
Eller, JAG har svårt att hitta på saker att göra...
Känns som om man måste hitta på så mycket nu med allt och alla för att göra det mesta och bästa av den kanske sista sommaren med riktigt långledigt tillsammans... Så det känns som om mina dagar mest går åt till att sitta och fundera, tänka, grunna och analysera på allt som man kanske skulle kunna hitta på att göra, så inget blir egentligen gjort...
Men det märks tydligt att detta är ett bekymmer som bara är tillskrivet mig, barnen verkar alldeles ypperligt nöjda med tillvaron som den är här hemma på gården, sitta i sandlådan, ta ett varv runt gården, hälsa på Kjell, köra med bilarna, hoppa lite studsmatta, fyrhjuling, gräsklippare, dricka "kaffe" och bara vara... Bara ha det bra... Man kanske har nånting att lära där... Precis det som de upplever av att bara vara hemma och må gott, det sitter jag hela dagarna och försöker klura ut hur jag ska kunna ge dem... Ironiskt egentligen...

Erik har lärt sig två nya ord, aj aj och fisk! Dessutom har han varit utan nappen i snart 5 dygn!!!! Vilket även kan förklara varför han helt plötsligt börja prata och låta betydligt mer sista dagarna nu... Den stora pluggen är borta!!! Under dessa dagar har vi varit och handlat hela familjen med blodsocker nere under sulorna två gånger, firat Arvika 100 år ett par gånger bland tusentals människor och allt har gått hur bra som helst! (utan napp menar jag) Kl 7 imorse hittade han dessutom en napp under sängen i vårt sovrum men även det lyckades jag avvärja utan större katastrofer! Är riktigt stolt över lillkillen, så när han sover sen ska jag samla in alla nöd-nappar som ligger utspridda på strategiskt valda platser i huset och kasta dem! Jajjemän, så stark känner jag mig idag!!!

Även bitandet har blivit bättre, han har sista dagarna gjort två riktiga försök i vredesmod att bita, men kommit på sig själv med munnen fullt öppen och tänderna halvvägs ut att, "-njae... detta kanske inte är en så bra idé trots allt", och där har han ångrat sig, stoppat in tänderna igen och stängt munnen! Viktor har däremot blivit så skadad av hans försök att bita (det är oftast Viktor som varit offret för hans bitande, undrar varför??? Hmmm...) så nu försvarar han sig nästan så fort Erik kommer i närheten på alla sätt han kan, och är mycket noga med att deklarera att Erik minsann försökte bita honom till sitt försvar när det ligger en liten Erik gråtandes på marken... Jaja, det blir väl nästa sak att ta tag i det då... Men det är bra, då blir man inte sysslolös iaf...

Jesper har fått sin fyrhjuling lagad under helgen så idag ska han ut för ett nytt premiär åk... Alla ä såååååå glada åt detta... Jag tyckte nog att den stod bra där den stod i flera delar för några dagar sen... När den inte gick att köra... När den inte gjorde ett ljud ifrån sig... När den stod stilla... Mycket stilla... Nu hör jag hur det börjar låta där ute... Ska jag vara en ansvarig förälder nu och gå ut och hålla koll på honom, eller ska jag värna mina nerver inför framtiden och gå och dra nåt gammalt över mig så jag slipper se och höra eländet???? Alltså, fatta mig rätt... Jag tycker det är roligt med motorsport och sånt som går fort, hoppar, sladdar och kraschar----- men kanske inte med min 9-åriga son som chaufför... Jaja, jag får väl bita ihop som ALLA säger och börja gilla läget... Han kanske är den första av mina söner som tycker det bästa på dagen är att riskera sitt liv för en adrenalinkick, men han kommer definitivt inte vara den sista antar jag så..... BIT IHOP!!!! GILLA LÄGET!!!!

Vad hände med barbies, dockor, my little ponny????? Finns inte det längre???????

Hola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar