fredag 17 juni 2011

Fy skäms Tomten!!!

Idag när vi kommer ut och ska gå till bilen ser vi en sak som gör oss upprörda.
I rabatten utanför ligger några bajs-korvar.
Vi står en stund och försöker analysera och diskutera vems bajs det är.
Vi står där på rad... Jag, Jesper, Viktor och Erik... Vi står tysta en stund och tittar... Vi tittar lite fundersamt på varandra och tillbaka mot bajsen... Vi funderar lite högt med varandra... Nåt djur kanske?? Jag och Jesper nöjer oss med det svaret...

Vi sätter oss i bilen och skjutsar hem Jesper till en kompis. Under bilfärden är det tyst... Mycket tyst... inte ens radion är på...

Plötslig i tystnaden börjar en röst att prata... Ivrigt... Mycket ivrigt... Det första han säger, rösten, som tillhör Virus, är att: "-Nu är jag sur! Jag är mycket sur!!"

Det blir tyst en stund till...

"-Mamma, jag är sur sa jag."

Jaha, säger jag lite disträ av att köra i regnet... "-Varför då?"

"-Tomten har bajsat i våran jord! Jag är sur för det. Han får inte bajsa i våran jord!!"

Så nu har vi bestämt oss för att vara sura och besvikna på Tomten ett tag... Och Viktor sa att vi alla måste skriva i våra önskelistor att vi önskar att han ska INTE bajsa mer hemma hos oss! Måste han bajsa hos oss, Tomten, så får han knacka på fönstret vid altanen (för i hallen kanske inte vi hör om TV:n är på) och komma in och låna pottan eller toaletten. Tomten får härmed bara kissa ute hemma hos oss om inte han vill komma in.
Så Tomten, fy skäms!!!

"-Kommer han och hämtar bajset då?" (Ja du, det undrar jag med...)

1 kommentar: