tisdag 28 juni 2011

Nu har vi verkligen landat...

Jag sitter på soldäcket just nu. Jag dricker kaffe. Dagens första kopp. Det är den varmaste dagen på länge. Ungarna har precis varit upp och klätt av sig. Jesper och Viktor drog på sig ett par badbyxor, men mini springer näck. Det är vattenkrig!!! Själv funderar jag på att gå in, i skuggan... Ha... Trodde ni på den eller??? Jag njuter i fulla drag... Det är den första dagen på flera år som jag på allvar känner att jag verkligen njuter... Jag är ledig, jag är fri, jag är så otroligt lycklig. Barnen är lediga, de är fria och de verkar så otroligt lyckliga.

Och detta trots att inte allt alltid blir som vi har tänkt... ;

Det är ultimat badväder idag.... Jag har skadat tummen och kan inte ta med dem till stranden... Vi får vara hemma...

Jesper skulle vilja åka till en kompis och leka... För första gången på länge kommer han på det i tid och ringer i tid... Kompisen svarar inte... Den andra kompisen är utomlands... Han får vara hemma istället...

Barnen bestämmer lunchen... Fläskpannkaka... Det var evigheter sen... Tror förresten aldrig att jag gjort det själv här hemma... Vi har inget fläsk... Barnen slänger ner lite korv och köttbullar istället...


Vi har alltså en toppendag! Inget går som det är tänkt, men vi njuter så av att bara vara, att det är ingen av oss som märker det som går snett... Vi har verkligen landat... Sommarlovet är äntligen här, på allvar!!!

Kommentarer under förmiddagen;

1. Haha, nu ska jag spruta ner Jesper, haha... Nu ska du bli så blöt Jesper, haha!!!

2. VATTENKRIG!!!!

3. Jag tror jag tycker om vaniljyoghurt. (äntligen säger vi!!!) (att han sen inte åt nån, ja....)

4. Katt! Katt! (tror det är nåt tics det där...)

5. O a o a King Kong... Ormen lååång....

6. Ahhhhhhhhhhh, jag tar dig!!!!!!!!

7. Mamma, ska inte du sätta dig ner och äta frukost med oss också? (jo svarade jag, bara jag hunnit serva klart alla andra så...) Ja, det måste du ju såklart, svarade han...

8. Åhh, nej... Har han bajsat idag igen??? (ja, nickade Erik, det gör jag tydligen varje dag...)

9. Vi är tre kungar i hörnet!


Som ni ser, inget kan förstöra vår dag...

Nu ska killarna få egen komponerad fläskpannkaka!

Hola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar