tisdag 12 april 2011

Sommarkänslor!





De årliga vårkänslorna hoppades raskt över och gick raka vägen till underbara sommarkänslor istället. Helgen som gick var himmelsk! Den doftade sommar, sol och ledigt!!!
Det väckte naturligtvis lusten att fixa i ordning lite här hemma. Sagt och gjort!

Gräsmattan är numera krattad och stenfri!
När första snön kom i höstas så hade jag dagen innan krattat hela den enorma gården och av erfarenhet vet man ju att den första snön aldrig ligger så vi gjorde väl ingen större affär av att precis vartenda löv som krattats ihop låg och vilade under detta snötäcke. Nu är vi en erfarenhet rikare och vet att även den första snön kan ligga kvar... I 6 månader för att vara exakt... Och det som göms i snö... Kommer upp tillsammans med alla stenar och allt grus som skottats och plogats in på gräsmattan under dessa sex månader. Nice!

Jaja, nu är löv, grus och stenar borta, trappan pryds av krukor med påskliljor som idag slagit ut och det har fikats på altanen i äkta vår/sommar-anda. Och mer då? Är detta allt??? Nej, såklart att det inte är!!!


Det är ju nu lite drygt ett år sen jag blev gammal (30) och nu i år tänkte jag försöka att möta åldern med värdighet istället för att mota bort den, så nu är alla hallens blommor utbytta och i varje fönster står nu två fina ljusrosa pelargoner och gör mig lika glad varje gång jag kommer in genom dörren. Jajaja, jag hör er!!! Jag vet att jag vid kanske något litet tillfälle tidigare sagt att ALDRIG pelargoner! Så gammal blir jag aldrig! Men man kanske kan ändra sig... Det kanske har med åldern att göra... Nu står de där i alla fall och underbart vackra är de...


Lika vackra som våra fina orkideér som står i kökets tre fönster...


Och ja, jag hör mig själv just nu... Trodde väl aldrig att det som skulle få mig att gå igång en tisdag kväll, framför hockypocku-tv skulle vara några pelargoner och orkideér tillsammans med några påskliljor på trappen!!!Men, även det kanske är något jag helt enkelt får acceptera, och konstaterar att jag är ännu en erfarenhet rikare!

Även uterummet har påbörjats en make-over... Eller make-over kanske det inte kallas när man efter ett par år ska försöka inreda det för första gången, men nu har vi haft både tiden och lusten att göra något åt den... Bara fantasin som begränsar oss just nu...

Och apropå make-over... I dörren på bilden syns min kära make... Försökte en ganska lång stund att få till några bilder på rummet utan några synliga människor med i bilderna... Som ni ser så har jag lyckats föga... Maken är med i denna bild, och den andra bilden kan man se spår av en liten mini mellan fåtöljerna..

Hola!

1 kommentar:

  1. Så mysigt ni ser ut att ha det på Tomta i Näs!

    SvaraRadera