fredag 8 april 2011

Anmäld!!

Jajjemänsan!!!
Jag har blivit anmäld för första gången i mitt liv!

Vet ni för vad???
Jo, det ska jag tala om för er nu, jag blev anmäld, eller min blogg snarare, blev anmäld för att innehålla kränkande och stötande material!!!! Jojjomänsan! En person i min närhet, som inte har ett dugg med vare sig mig eller bloggen att göra(vilket jag vet eftersom mina nära som har med mig att göra talat om för mig att de inte gjort det här mot mig) ansåg att min blogg innehöll så mycket kränkande och stötande innehåll att den var tvungen att anmälas och blockeras från att få läggas ut på facebook-vilket jag även gör för er läsare som inte följer bloggen där. Facebook å sin sida frågar inte utan bara blockerar. Nu har facebook fått sin egen uppfattning om min blogg och vi vet ju vem som vann den kampen eftersom jag återigen finns med på facebook.

Däremot skulle jag vilja fråga er som läser bloggen, och jag vill ha riktigt ärliga svar ifrån er, har jag någonsin skrivit kränkande och/eller stötande mot er, mig, någon???? Och snälla, anser ni er vara av den meningen så tala om det för MIG istället för att anmäla och blockera. Jag vill även veta av den enkla anledningen att jag ALDRIG haft för åsikt att vara elak mot någon eller göra något oetiskt och omoraliskt.
Jag kan vara ärlig och säga att jag blev riktigt överrumplad, men även illa berörd av att få veta att jag anmälts pga det jag skrivit.
Så om det finns anledning för er att anmäla mig, ge mig då svar på varför? Tala om för mig vad det var som anmäldes, vilket inlägg och varför? Svårt för mig att ändra nåt jag inte är medveten om. Men eftersom inget olagligt och kriminellt någonsin yttrats eller uppmuntrats så är jag helt i det blå själv med vad som egentligen har uppfattats. Ge mig svar!

För min del är inte detta ett stort självkritiskt problem eftersom jag egentligen innerst inne vet att jag inte skrivit något som överhuvudtaget har med nån annan att göra än mig och min familj eller mina närmaste vänner. Men jag tycker det är obehagligt när människor som vet vem jag är, aktivt söker upp mig för att anmäla och blockera mig utifrån helt egna agendor.
Saken utreds, och det endast av den anledningen att tillvägagångssättet på anmälan gjorts på ett sätt som gör att det måste utredas, och förhoppningsvis kommer jag även att få svar på vem som gjorde anmälan.

Men jag skulle uppskatta om den personen som ansåg sig så förolämpad av det jag skriver, och därmed kände sig tvungen att göra en offentlig anmälan mot mig, istället på egen hand vågade kontakta mig och berätta för mig vad som är problemet. Jag kan inte bara skriva- jag kan prata också. Och jag pratar mer än gärna.

Annars finns det faktiskt ytterligare en sak du/ni skulle kunna göra... Sluta läs bloggen!!!! Inget illa menat, men eftersom det inte existerar någon form av stötande eller kränkande material i den (enligt mig, och flera med mig) så kan jag bara råda er till att sluta läsa den, då slipper ni bli illa berörda och upprörda av något som inte finns.

Att jag skriver bloggen är helt av egoistiska skäl, inte för någon annans skull, vare sig för goda eller onda anledningar, helt enkelt rent egoistiska, för att jag tycker det är KUL!

Och för er som kommer att börja gnälla (igen) för att jag tar upp det i bloggen och inte med personen/rna i fråga så är det just för att jag som sagt ännu inte fått BEKRÄFTAT vem det är, och då är inte jag den som slänger sten i ett glashus.

Kan jag snälla få skriva lite roligare och mindre tjuriga inlägg snart?????

Hola!

1 kommentar:

  1. Oj, då skulle du läst min blogg som jag hade uppe förut, drev med det motsatta könet, bögar, olika religioner mm, men jag blev aldrig anmäld.. :o)

    SvaraRadera