torsdag 14 april 2011

Färjestad!

Här i Näs är det full action idag!
Det är final-match fem, och eventuellt avgörande!
Är inte lika orolig för Per än jämfört med matchen i tisdags, men kan har inte tagit ut nåt i förskott än, det är en period kvar, Färjestad leder med 2-0.
Men skulle däremot Skellefteå lyckas sätta en puck i kassen i början av sista perioden kan det bli tufft.

Tufft för Per som inte kommer att få luft eftersom han på nåt sätt glömmer bort det mest fundamentala i människans natur i situationer som detta- nämligen att andas!!!
Tufft för mig eftersom jag på nåt sätt alltid lyckas trassla ihop mina nerver i samband med avgörande tävlingar och drabbas av hjärtsnörp!!!

Hade tankar på att införskaffa en extra tub med syre att ha här hemma för denna typ av händelser, men som mycket annat har det inte riktigt genomförts.De enda tuber vi nu har att tillgå här hemma innehåller gasol och kolsyra samt brandsläcknings pulver och vet inte om det känns som om det kommer att hjälpa oss i den här typen av nöd direkt så...

Nu sitter vi här, jag och min käre man, än så länge otroligt lugna, sansade och vid gott humör, men vi börjar nog båda känna att det inte är länge kvar innan känslorna här inne är av en helt annan karaktär...

Period tre börjar....... NU!!!!!

Hola!

1 kommentar: