onsdag 2 juni 2010

Solen...

Den kom till slut och jisses vad i har fått saker gjorda! Kan vara därför det därför inte blir så mycket gjort här istället. Ju varmare och soligare det är ute desto mindre tid spenderar man framför datorn. Det ger fina resultat i trädgården, men lite mindre i bloggen. men antar att det är lika för er andra också så då borde man ju anta att bloggen även blir mindre läst nu än under vinterns mörka månader....

Har återigen kommit på hur fort tiden går. Det var liksom igår som jag bestämde mig för att vara mammaledig en termin för att komma ifatt mig själv igen och varva ner lite. Och imorgon (typ) är det dags att gå tillbaka igen till skolbänken. men jag vet inte hur sugen jag är faktiskt. Jag gillar skolan och att läsa så jag vet att bara efter några dagar är allt tillbaka till det normala, men det känns avlägset nu. Nu vill jag bara vara hemma med mina gossar och se dem utvecklas för varje dag. Det händer så mkt med dem nu tycker jag. Vicke börjar få hår!!!! :-) Eller rättare sagt, det börjar synas! Och gissa om det blir lockigt, precis som pappa. Så nu sparas det så länge som möjligt, snart nog kommer han att kapa av det och då är det borta för gott, precis som pappa. Erik kan sitta själv! Yeahj!!!!! det gillar vi. Efter att han ätit lunch igår skulle jag plocka bort från bordet. jag satte ner Erik på golvet och tog undan disken. Ahhhh!!!! Sa jag för mig själv, jag kan väl inte sätta ner honom på golvet heller, han kan ju inte sitta själv!!!! (vet inte vad jag tänkte på) men när jag vänder mig om sitter han där och ler åt mig han. "Det är lugnt mamma, jag kan visst sitta!) sa hans blick. Det är lite ostadigt och lite framåtlutat, men han är snart där... :-). Jesper då? Jo han utvecklas också, han har blivit enormt duktig på matte (bara han vill) han är otroligt duktig på att läsa kartor vilket känns tryggt nu när vi går på orientering ihop, för hade jag inte haft min först födde ängel med i skogen vette tusan om jag ens hittat hem från vår första gång i skogen för några veckor sen.

Sommarlovet närmar sig med stormsteg. det är 1½ vecka kvar och det känns lite sådar. Det betyder att Jesper plötsligt är ett år äldre, och börjar trean till hösten! Trean, det var ju nyss som jag gick i tredje klass ju, minns det som igår nästan, och nu ska han börja där, i trean, hur gammal är inte jag då???? Jag är ju ung, en mkt ung mamma??? Eller var det bara när jag fick honom som jag räknades som en ung mamma, går det över med tiden eller????? Då blir det engelska, ny korridor, slöjd och musik samt längre dagar och tillåtelse att ta cykeln till skolan på egen hand! Ojojoj.... Snart blir det väl moppe och körkort också....

Sommaren ska annars spenderas tillsammans med barnen och Per. jesper är ledig hela lovet på tio veckor, Vicke är ledig åtta veckor och Per är ledig sex veckor. Jag är ju ledig redan nu och ända tills första september! Men det blir nog ingen semester för oss i år. Vi kanske skulle passa på att ta oss en tur bara jag och Per och lämna barnen hemma för några dagar. Vi satsar allt på bröllopet istället och tar semesterresa med barnen nästa år istället. En tur till Liseberg eller liknande med Jesper blir det nog kanske ändå.
Vi funderade på att kika in i Linköping också bara det passar för oss alla. Var över ett år sen vi var där nu så det börjar bli dags! :-)

Mors!!!

1 kommentar:

  1. Hej Anna!
    Kul att läsa vad ni har för er! Ni är SJÄLVKLART välkomna till oss under sommaren! Jättekul!
    Tänker ni före eller efter bröllopet?? Kanske lättast när jag tänker efter, vi har besök v 26 och är borta 27 28..
    Vi får höras helt enkelt!
    Kram

    SvaraRadera