onsdag 9 juni 2010

Regnet....

Så kom regnet till slut i alla fall. Ja ja, det måste väl ner... Och gött att för en kväll eller två slippa ut och vattna. Jag kan ju inte sluta vattna när jag väl börjar, då flaxar man runt med slangen och kannan över hela gården. Kanske finns det nåt som behöver dricka lite.
Hoppas syren bersån blir riktigt rotblöt av regnet nu bara så att den snart rotar sig och får fart. En av plantorna hade börjat sloka lite så vi håller tummar och tår!!!

Röntgen med Vicke i måndags, och herre jisses vad den ungen är duktig!!!! I vanliga fall så vet han inte hur man gör när man står/sitter eller ligger stilla, och då menar jag även när han sover, det låter som rena karusellen däruppe hos honom när han sover, men han kan inte vara stilla!!!! Det är omöjligt! Och när han försöker vara stilla så blir det bara ännu värre. Man riktigt ser hur det tar honom emot, hur kroppen börjar slingra sig för att inte ge vika för impulserna att BARA MÅSTE RÖRA! BARA MÅSTE KASTA! BARA MÅSTE FÖRSTÖRA! BARA MÅSTE......
Så tro mig när jag säger att jag hade bävat för att ensam ta honom med på röntgen. och stackars Erik då som snällt bara skulle ha fått ligga i vagnen och vänta vänta vänta... men hur var det nu då???? Jo, vi kom dit 7.30 och kl 7.43 satt vi i bilen på väg till Palmviken!!!! Han var helt otroligt duktig!!!! Då blir man stolt!!!

Har fått två nya kusinbarn också. En lite mindre och en lite större, men säkerligen gudomligt söta båda två. Fick återigen bekräftat mina dolda synska talanger vad gäller detta. Har de sista åren vid många tillfällen drömt att vänner och bekanta fått barn/väntat barn bara för att några timmar efter jag vaknat fått det bekräftat att det jag drömde är sant.
Ex:

1. S och K: jag drömmer att de fått bebis. Vaknar på morgonen och säger till Per att ringa sin pappa för att kolla om S och K fått barn. Svärfar hinner ringa först och bekräftar min dröm. Otippat då bebisen födes i v 28, alltså drygt tre månader för tidigt.

2. Drömmer att en bekant väntar barn. Inte två barn, men två gånger. Får under eftermiddagen veta av en nära vän till dem att de väntar tvillingar. Drömmer även om dem och deras barn natten före de föder sina tvillingar. Även det ca 1½ månad för tidigt.

3. Under en period av 4-6 månader drömmer jag om gravida kvinnor var och varannan natt. Det visar sig att min kusin, jag och en till bekant ska ha barn.

4. Min kusin som fick barn för en vecka sen. Jag drömmer natten till förlossningen att just hon föder en flicka. Får dagen efter veta att hon fått en flicka. det är första gången som jag drömt om kön däremot.

5. Drömmer igen om gravida och det visar sig att jag, svägerska, kusiner och bekanta ska ha barn.

Har en gång drömt om ett dödsfall också, vilket så klart inte var ett dugg roligt, men i det fallet rörde det sig om en ung kille. inte ens 18 fyllda och tyvärr visade det sig också vara sant. Kommer inte ihåg drömmen, bara att jag var som i ett mellanvaket tillstånd när jag vaknade och visste att personen var borta. Det kanske är för att det är så nära kopplat till födelsen också. Och när unga dör är det än mer nära födseln.

Till helgen är det sommarlov. Som man längtade efter det när man gick i skolan. Nu får jag bara panik. Att sommarlovet kommer är detsamma som att skolan börjar om bara ett par månader, och just nu trivs jag så otroligt bra med att bara få vara med barnen på dagarna.

Jag lever livet just nu. Det är så här jag alltid hoppas att vi kommer att få ha det.
Jesper gör sina timmar i skolan sen när han kommer hem kan man i lugn och ro ägna några timmar med honom när Erik och Vicke sover (om inte Vicke är på dagis), och under tiden som Vicke och Jesper är på dagis/skola så kan man bara njuta av Erik och göra mysiga bebisgrejer (även om inte Erik riktigt fattat grejen med att mysa med mig, hur gött det kan vara). Vicke då? Jo han får sitt på eftermiddagen när Erik sover och Jesper smitit upp till sitt rum. När sedan barnen lagt sig och det är barnfritt på nedervåningen kan jag och Per bara njuta av varandra några timmar före läggdags. Då gör vi klart sånt som inte kanske gått så smidigt med tre barn och myser sen ihop oss i soffan. Ibland med Blocket, en film, lite kortspel eller bara mys.
Bara skolan/jobb kommer igång till hösten igen och i framtiden så kommer detaljerna att bli lite annorlunda men det överhängande hoppas jag alltid finns kvar. Att kunna ha tid för varje barn (och att de vill vara med oss), att ha tid och lust för varandra och för hemmet och trädgården.

Mors!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar