torsdag 10 juni 2010

En underbar morgon!!!

En underbar morgon.
Solen skiner och värmen börjar stiga.
Per kommer in 6.40 och väcker mig en första gång för att säga hejdå. Det är en av dygnets mysigaste stunder. Jag berättar för honom om hans nattliga strapatser (för med honom har man aldrig tråkigt. Inte ens om nätterna!)
Jesper kommer och väcker mig en andra gång vid 6.55. Jag följer med honom ner och vi får en stund för oss själva. När han cyklar iväg till skolan är det dags för barn nr 2. Erik har vaknat en stund innan och legat och mornat till sig i sängen och nu är han redo att komma upp. Vi gör vår morgon-toalett ihop (pensionärsvarning?? Jag vet!). Gör iordning vällingflaskor till han och Vicke, som jag kan höra har vaknat nu, alldeles i rätt tid.
Vicke hämtas och görs iordning och sen värmer vi vällingen. Vicke är förste micro-tryckare och jag förste välling skakaren!

Sen tar vi snuttarna, flaskorna och napp och vovve med till soffan. Sätter på tv 4 och nyhetsmorgon. Nu väntar åtminstone en timmas mys i soffan innan vi behöver göra något mer överhuvudtaget.

Nu skulle jag hoppas att det vore så att mina barn var lika sugna på detta mys som jag är, men strax efter att vällingen druckits upp, om nu Vicke ens dricker sin, så börjar de vrida på sig. Vicke hinner under tiden jag ger Erik vällingen riva ut oc fram det mestea som han ser. När Erik är klar vill han snabbt iväg oc få ligga själv... på golvet!! Oftast så kan jag locka till mig Vicke nu för att få honom att sitta i knä en stund. Ibland kommer han och sätter sig, ibland till och med dricker han lite, men ibland bara tittar han en aning konstigt på mig... Och sen är det full rulle! Erik blir trött igen och vill i säng. Jag åller honom vaken (pga att vi ska åka till dagis) det resulterari en grinig och rastlös unge. Vicke har börjat få upp energin och när det väl inträffat är det stört omöjligt att få honom att lyssna, se, stanna (sitta hos mamma)!!!!!!

Men men, detta är mina morgnar, och jag älskar dem!!!! De är alla likadana. Förutom helgen då Per och Jesper gör oss sällskap i kaoset, men jag sulle inte vilja ha det på nåt annat sätt. Jag tror jag har världens bästa familj!!!! Vi är knasiga och lite annorlunda men ack vad man älskar dem!!!!

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar