tisdag 15 juni 2010

Dag 2

Nej, jag kommer inte att ha nedräkning hela sommarens dagar! Men det känns lite gött nu i början bara. Jesper är inne på dag två, Vicke har kvar fyra dagar och jag då???? Ska ni inte fråga mig då?????? Jag har kvar 77 (!!!!) dagar!!!! Och även om jag innan inte haft speciellt bråttom till september och skolan så kom det att snabbt ändras då jag först fick avslag på min CSN ansökan! Och efter alla turer där som inleddes med ett ganska otrevligt brev ifrån dem, där man kände sig smått idiotförklarad, skulle det kompletteras med intyg, journaler och det ena med det andra. Igår fick jag hem allt material som jag skulle skicka upp till dem för en ny prövning. Då har jag fått ett nytt mail från dem, ett beslut! Snacka om att min puls ökade på ganska snabbt och nästan så hjärtat klappade och svetten nästan bröt fram, för efter juridik-kursen så har jag iaf lärt mig att det är lättare att påverka en prövning innan den gått till beslut än vad det är efteråt, och som ensam individ är man ganska liten mot myndigheter, och speciellt då det rör sig om pengar!!!
Men med darriga händer får jag iaf upp mailet och ser att de beslutat till min fördel!! Min fördel!!! Hur ofta händer det liksom???? Och utan intyg, kopior och sånt.... De hade till och med skrivit en riktig ursäkt i beslutet (inte i mailet) för besväret och att de inte hade kollat upp sina uppgifter ordentligt innan de kontaktade mig. Två gånger förekom meningen "vi ber så hemskt mycket om ursäkt!" Snacka om att jag andades fritt resten av kvällen, och alla stenar ramlade meter... Bara på det där borde jag tappat åtskilliga kilon!!!!
Så nu som ni kanske förstår så insåg jag att jag verkligen vill studera, och att jag var rent ut sagt skit orolig innan beslutet kom... men nu är man på banan igen!!!! Gött!!!!

Erik har typ nästan kommit på hur man kryper... Iaf hur han ska få upp rumpan, sen är det bara resten av kroppen som ska följa med också :-) men även där går det framåt.

Jesper har kommit på att han inte längre är ett litet barn, utan mer ett lite större barn, till och med på väg mot att vara ungdom (eller så är det kanske mamma som börjat inse det och lyssnat på sin son) och det innebär förändringar. Förändringar i humör, beteende, vanor och intressen. De tidigare har jag väl insett för en tid sen, men intressemässigt har jag nog inte varit lika lyhörd det erkänner jag. men nu är det rummet som står på tur. Bilarna ska bort! De har skänkts till småttingarna (för jag är ingen liten pojke längre) en vanlig säng ska in (har loftsäng idag pga platsbrist men det har tydligen småbarn) och nu är det TV och dator som är i fokus och inte leksakerna! Så bort med gubbar, bilar, tåg och dinosaurier!!! Puh, var ska man börja??? Och finns det nån som har en säng över????

Skrev ner lite ord från Vickes ordförråd sist. Vi tyckte det var en kul grej att dokumentera dem alla så vi började skriva upp i ett block. Och jisses när man ser det så vad mycket han pratar om hela tiden, inte konstigt att han aldrig är tyst när han har så mycket att säga! Ska lägga ut fler här bara jag orkar skriva alla :-)

Till helgen är det 80-tals kalas. Har fixat stassen till mig, men det var tusan inte lätt till Per. Fått tag på en midjekort kavaj än så länge iaf... Tips??????

Sen är det midsommar! Sen är det semester i Sthlm för Jesper och sen är det WEDDING!!!!! För alla ni som missat det, årets största händelse och event och tillika ett bröllop sker inte nu i helgen den 19: juni, det är lite senare, den 17 juli närmre bestämt, det är då det händer!!!! Så boka om från lördag nu tills om fyra fem veckor så smäller det!!!!!!

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar