onsdag 30 juni 2010

Jihaaaaa!!!! Nedräkning...!

Det är onsdag.

En dag kvar tills Jesper åker till Stockholm och blir borta i två veckor. Kul för honom, en alldeles för lååååång tid med stor saknad för mamma!

Två dagar kvar till Per går på semester. Sex veckor tillsammans ser jag otroligt mycket fram emot. Varav fyra är med hela familjen tillsammans och som nygifta.

Eventuellt en vecka kvar till räk-afton på Ohlssons brygga! Kan det bli bättre. Om det fanns en sak jag fick ta med mig på en öde ö så skulle det vara en livstidsförbrukning av räkor med tillbehör!!!! Nu finns säkert det redan på plats (räkorna iaf) så jag kanske skulle chans aoch ta med familjen men....

Två veckor kvar tills det är dags för en liten reunion med de gamla tjejerna. jag säger gamla för att det nu kanske stämmer i dubbel bemärkelse. Det är tjejerna från grundskolan (dagis-gymnasiet) så vi är gamla både i ålder (30 var det ja) och för att det är sååååå längesen vi gick ur skolan och sen vi umgicks ihop. Alla har tyvärr inte kunnat komma men hoppas att vi som ses får en bra kväll.

Två veckor och två dagar tills Jesper kommer hem igen!

Två och en halv vecka kvar till BRÖLLOPET!!!! Visst känns det bra att jag tjatar så om det???
;-) Men rent ärligt så får ni tycka som ni vill, för för mig/oss är det den största dagen utöver barnens födelser så vad ni tycker spelar mindre roll. (typ) Huvudsaken är ju att vi längtar dit, och när man längtar är det svårt att prata om annat... Eller???

Tre och en halv vecka tills Jesper åker igen! Den här gången med mormor och morfar och kusin Lova till Danmark och legoland. Och jag är bara såååå avis. Tycker hela den här grejen med att kunna bygga s mkt i lego är helt enormt, hade velat se det själv. Men eftersom vi har två grabbar till så kanske risken är sor att man kanske kommer iväg inom några år ändå.

Fyra veckor (eventuellt, kanske, om bara, mest troligt mm mm mm) dags för bröllopsfesten för alla vänner!!!! Men det är nåt som vi återkommer till och naturligtvis skickas inbjudningar till. Fint ska det va som Per säger, fint som i stan!!!

Fem veckor till Jesper fyller 9 år!!! Alltså, jag fattar inte att han blir9 år redan. Det är helt sjukt!!! Känns inte heller längesen. Och nu 9 år senare....

Sju veckor kvar till skolan börjar för Jesper. och det ihop med två nya buss-kompisar. Vi får nämligen nya grannar under augusti. Och oj så tacksam jag är för det. Nu är det ju inte helt pga att Jesper får kompisar med på bussen som gör att jag jublar (han åker ju annars ensam härifrån), nej se, de nya barnen har en mamma med sig också (ja inte på bussen då utan till Näs). Och den nya mamman, det ni, det är min kompis! Så hur osjälviskt jag än skulle vilja säga att det är, för sonens skull så är det mycket själviska känslor som gör att jag tycker detta är toppen! Det får tio poäng av mig!!!

Nio veckor kvar tills det är dags att dra sig till skolbänken igen... Blir nog trötta och sega ben som sakta drar sig mot Karlstad, men säkerligen glada och pigga ben som återvänder.....

Och sist men inte minst... Fem månader tills lille Erik (förhoppningsvis) får börja på dagis!!!!

Och sen är allt tillbaka till det normala och till vardagen på riktigt. Men jag är inte riktigt någon vardags-människa (inte Per heller) så för oss är vardagen alltid lite twistad med en nypa lyx och en smula mys. Vår vardag är en vardag vi minns... Fast den är en helt vanlig vardag... Längtar lite till vardagen känner jag nu, även om vardagen som mammaledig och barnnjutare just nu är gudomligt gött!!!

Mors!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar