lördag 3 juli 2010

Vad är det för fel????

Hela veckan nu har det varit samma visa.
Vaknar flera gånger varje natt. Vrider och vänder mig. Men det verkar inte som om det har med värmen att göra. Och det kan väl inte bara bero på att vi råkar ha världens sämsta säng heller, för den har alltid varit hemsk och nu har den inte drastiskt förvärrats så att det skulle komma att märkas så snabbt. Men något är det. Jag kan inte sova!
Jag har en konstig känsla i kroppen som vägrar ge med sig. Det kryper och svallar. Det känns som om... Som om... ja, jag vet inte, det går inte att förklara... Jag verkar ha fått en orolig själ på sistone... :-)
Idag vaknade jag kl 4.48 och sen låg jag lite drygt en timme i sängen och kämpade men icke då. Efter ett tag börjar man må dåligt pga sängen, värmen och tystnaden... Och så är jag tydligen också en blodsockermänniska (man blir som man umgås heter det ju, och tro mig, jag umgås hela dagarna med ett gäng blodsockerfjantar!!!!! Och det är ingen lek!!!) Så nnär jag väl vaknat så dröjer det inte länge förrän jag måste äta för att undvika blodsockerfall med yrsel, ont i magen irritation och illamående som följd.
Så nu sitter jag här, ensam och lyssnar på Per och de två minsta som snosar ikapp. Så snacka om att det är tyst i huset när man kan höra tre som sover i tre olika rum från övervåningen till undervåningen....
har plocket fram böckerna till kommunalrätten så man har nåt att göra också... Kankse ska plocka fram en ouoff också (smörgås) och lindra blodsockrets fall en aning...

Mors!!!

1 kommentar: