onsdag 28 juli 2010

Det blev ett bröllop!!!

17 juli 2010
När vi vaknar är det regn regn regn...
Jag åker hemifrån vid strax efter nio. Förutom regnet så inträffar dagens andra skräll- jag glömmer pärlorna till håret och får be min snälla chaufför och kartläsare, Therese och Pernilla, att snällt vända hem igen.

Tror det börjar regna lite mer när vi äntligen är iväg...

Kommer till frisören och får sitta i en sån där värme-burk med huvudet för att få till lite lockar. Efter nästan två timmar och en bränd skalp så kan vi konstatera att alla lockar som visade tendenser att komma fram istället bestämde sig för att ge upp och dra på semester! Vi får ändra frisyr planerna till nåt annat. Under hela dagen blir jag dock nöjd med det som gick att åstadkomma trots allt, men nu i efterhand kan jag bara konstatera att jag skulle nog gjort annorlunda idag. Det får väl bli den tredje skrällen det då :-)

På väg mot sminket (tack Erika på Kicks) kan jag ana att regnet ökat lite mer... Och att vi inte har nåt paraply (vad vi vet än så länge...)
Monika, frisören lånar ut ett tills vi kommer till bilen iaf. Tack!
Ett depå stop och hämta blommor innan sminket då de ringer och påminner oss. Som om vi glömt det liksom....!!!
Sminket går bra och när vi ska hem vräker regnet ner som aldrig förr!!!! Jippie! Om det nu stämmer att regn i kronan betyder tur så kommer nog aldrig jag och Per få en enda tråkig/olycklig stund ihop nånsin!!!!

När vi kommer hem kan vi bara konstatera att, även om jag inte gått i målvikt än så har jag ändå lyckats såpass bra att när vi drar åt klänningen tillräckligt för att jag inte ska tappa den så liksom pöser det över på vissa mindre charmiga ställen och det blir lite svårt att dölja!!! Skräll 4!!! Jaja, inget att göra något åt just idag känns det som....

FLAGGAN!!!!! Hör jag nån ropa! Det är Per... En sak som han tog på sig som sitt ansvar helt på egen hand var flaggan. Klockan 14.45 kommer han på att den inte är hissad! Han trotsar vädret och ger sig ut för att hissa den medan alla gäster sitter nöjda under tak och dricker fruktiga drinkar!

Per konstaterar att det är blöblöpp i gräset så att kunna gå till "altaret" i mina brudskor går inte. Jag får dra på mig mina vita tygskor. Men tror inte någon såg... Skräll 5

Kl 14.48 det regnar. Men... Men... Men.... Det slutar regna!!!!!!!!!!!!!
När vi sen kliver ut för att gå nerför "altargången" är det uppehåll. Det är uppehåll under hela vigseln. Det är uppehåll under hela efter-ceremonin med korttagning- skålar osv...
Vi åker een gammal Mercedes (Percy Barneviks specialbeställda- världsunik!!!) in till stan. När vi kommer ut på 61:an börjar det återigen regna!!! Men vad sjutton gör det???? Jag och Per är de lyckligaste i denna världen just då och inte ens en orkan hade fått oss på andra tankar!!!!

Framme vid Olssons Brygga där middagen ska hållas står våra föräldraroch möter upp. Redo med paraply, det har vi i vanlig ordning glömt såklart!! Skräll 6

Sen flyter kvällen på precis hur underbart som helst. Vädret spricker upp igen och det blir en kanonkväll.
Välkomstdrink,Trerätters, bröllopstårta, "brudvals" sol sol sol och värme...

Sen kan väl nämnas i alla fall... Martin Stenmarck kikade förbi...
Alltså, inte det att han spelade på scenen... Han kom till oss! Han var inne och pratade en stund med oss alla och blev rikligt fotad!!! Av alla och med alla (nästan...)
Från scenen fick vi två låtar tillägnade oss och lite inskjutna kommentarer emellanåt och en lyckönskning föra konsertens slut.
Tack Martin för det!! det gjorde kvällen lite extra unik och speciell för oss alla!!!

Bilder då??? Jo det kommer! :-) Håll utkik!!!

Kraaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar