lördag 10 juli 2010

Möhippa!!!!

Möhippa!

Ja, så kan man uttala min och Pers sista utekväll ensamma utan barn som ogifta!

I god tid fick jag gå in och göra mig i ordning, kl 12.30 i lördags (3/7). Efter ett tag börjar jag bli en aningens irriterad då blivande mannen inte själv går och gör sig iordning då jag hade fattat det som att vi skulle vara borta kl 14. Och han får höra mitt missnöje mer än en gång. Men verkar bara mer och mer nöjd av att göra mig mer och mer stressad. Visst, karln är tidsoptimist, men det här var ju fånigt!!!!

Till slut börjar jag om och fixar håret igen. Då hör jag en bil komma förbi utanför i full fart, det tutas, skriks och tjoas! jag fäller väl en liten syrlig kommentar om nåt om grannar! men så kommer bil-uslingen tillbaka och jag hör den stanna utanför oss. Men sen händer inget mer... jag börjar andas ut och går in mot köket... Då möts jag av ett gäng glada tjejer i hallen. De sträcker ut en grogg åt mig och sen är det full fart....

Får en drink i handen och en pack-lista i den andra. Och på tid ska det gå också! Jaja... lite badkläder och partykläder, inga problem!! Öhhh... Torrjäst? Litermått? Pass??? Ska jag utomlands och bada eller???? Sen drar de över mig en t-shirt. I knall rosa står det "blivande fru 17/7" och på rygger " Per i Näs" (lite internt). Sen på med ögonbindel!
Visst det är inte lätt att fatta var man ska i en bil med ögonbindel, men njaaa... vet inte om vi får ta ett snack om din bil-körning Therese!!!!
Kommer fram i urskogen känns det som och en karl kommer och hämtar mig. Och ska jag va ärlig så fick jag för ett tag för mig att de ska nog bara göra sig av med mig därute i skogen!!! Men då hör jag vatten. OK vi är vid en sjö!!! Hmm, börjar misstänka att de bara ska slänga mig i vattnet! Inget av detta händer utan de tar av bindeln och öppnar en flaska bubbel!!! Vi skålar!!!! Och där finns en båt! Vi åker på räk-picknick ute på Skagen. Kvällsmat hos Anna lite senare och en välförtjänt KALL- dusch!!!! Och jag menar Kall dusch!!! Det har varit en dag med sånära 100%luftfuktighet i samband med drygt 30 grader.
Kvällen spenderas sen på Olssons med Petter, Mange och han den där andra som jag alltid glömmer!!!! Och för er som känner mig, ni vet ju verkligen vad jag och hip-hop är för vänner!!! men men, sååååååå roligt hade jag!!!!!!!!!!!!!!!! Tusen tack mina underbara tjejer för att ni fixade detta!!!! Love ya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mors!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar