onsdag 20 oktober 2010

Vitt = fint!!!

Vi får ett så fint vitt matbord i köket!!
Nytt??? Absolut inte... Vi har slipat, spacklat, grundat och målat det gamla så nu är det så fint så... Gjorde bort oss med första färglagret så det blev halvblankt, men det har vi reparerat idag med ett lager hel-matt färg. Sen ska det bara slipas lite snyggt gammalt så får vi se hur snyggt det blir när det är helt klart! Då behöver vi bara fixa stolar eftersom de vi har inte håller ihop som de ska längre, man vill ju inte riskera att gästerna faller i golvet! (vi vet ju vilka de dåliga stolarna är, så risken är ganska stor att det är en gäst som rasar i backen om stolen ger vika)

Fick tillbaka hemtentan idag. G. Det är jag nöjd med. Ett poäng från VG, det känns surt, men jag kommer att överleva det och gå vidare. Jag har iaf inga rest som ligger och släpar och det är väl huvudsaken. Nja, nu var jag kanske inte riktigt helt hundra ärlig, men det låter så bra att säga så, inga rest.... Men har ju den där förbaskade tentan som jag inte kunde göra klart när jag var i åttonde månaden med Erik, och sen när han var sex dagar gammal... Lämnat salen två timmar före utgången tid, två tentor, två poäng ifrån, två gånger... Nu satsar jag på tredje gången gillt och 30 poäng som är gränsen för G. Kan tillägga att gränsen för G ligger på 60% istället för 50% som det vanligen är, så jag vill bara påvisa att det inte är bara så enkelt att jag är dum i huvudet!!!! Bara så ni vet!!! Det är en svår tenta!!! Kan säga att hela 73% i klassen kuggade första gången, och då anser jag mig ha haft förhinder... Litegrann iaf...

Det blir ingen planerad tjejfest, hemma hos mig, på fredag heller. Nu är det andra gången på en månad som jag ställer in... men men, håll tillgodo!!!! Fest blir det oavsett, och jag själv tar nya tag senare i december när julkänslan intagit sig med glögg, kanel, levande ljus,frost och härlig varm cider!!!!! (och ja, det blir annat att dricka än bara glögg också!!!)
Men kan vara lite roligare att kunna sitta och mysa och prata strunt ihop med sina bästa vänner om man hade några möbler att sitta i... Som jag sa lite tidigare, risken finns att stolarna brakar ihop, och även om jag skulle skratta gott åt dem som med ett brak slår i golvet så kan jag väl inte direkt tro att de skulle tycka det vore lika roligt med slagna svanskotor mm... Jag själv skulle naturligtvis ha införskaffat en stol jag vet skulle klara kvällens bravader. En stol där.... Jag sitter säkert!!!!

Ha dé

1 kommentar: