torsdag 14 oktober 2010

Jag tog ett initiativ!

För första gången tog jag ett eget initiativ vad gäller renovering (är besluten om inredning och HUR det ska vara som är mina beslut vanligtvis, alltså där jag talar om och Per fixar), men nu tog jag alltså ett beslut, gick in på en färgaffär och fixade en burk färg själv och även målade väggen själv i lilla hallen. Och jag har nog sällan varit så stolt över mig själv. Inte bara att jag tog beslutet själv utan att rådfråga, jag faktiskt valde och köpte färgen själv, med respektive redskap!!! Alltså för er som inte visste så, mycket kan jag men när det kommer till brytningar, tum, spackel, toning och ml mm så får jag lite smått panik. Att gå in i en färg/byggaffär (ensam) ger mig stora skälvan. Politik, juridik, sociologi, etik och moral bland annat är sånt jag förstår... Och kanske lite inredning också, men för mig är steget enormt långt tills jag kommer från det till att gå runt i en färg/bygghandel med endast lite siffror och bokstäver att lita på, för att man sen ska förstå resten själv... Det blir lite som med matte för mig, och det vet ni ju vad jag tycker om det så.... Och alla som jobbar i affärerna , jag lyckas alltid få prata med "proffsen", och det är ju bra eftersom de vet vad de pratar om så hjälpen blir bra, men det verkar tro att jag också vet vad de pratar om, och det är man ju för feg för att säga emot så man står där och nickar och bockar och kommer hem med nåt helt annorlunda än vad man tänkt sig. Så är fallet med våra nya tapeter i kök och hall kan jag säga, men vi har inte fått upp dem än så hur fel det blir vet vi först till helgen.

Men men i alla fall, jag gick in med mod i ryggen och kom ut med en färgburk. Inte åt det röda eller gula hållet!!!! det var mitt mantra!!!! och tjejen gjorde som jag sa.... Det såg så ut iaf... Men nu är det ändå en ljusrosa färg som skiner i hallen!!! (den såg vit ut i burken!!!) Det ser faktiskt ut som om nån kletat kebabsås i hela hallen!!!!!

Vad hände??????

Så, tillbaka på ruta ett! Per hämtade ut tapeterna imorse så han fick i uppdrag att införskaffa en ny färg, mot det vita hållet som det var menat från början. Det blev tonad vit. Och den är vit! Men men, det är en färg vi i alla fall känner till väl då hela huset är i tonad vit liksom hela nya hallen och alla tak!!!

Så nu håller vi tummar och tår för att tapeten inte går i rött eller gult...!!!!!!

Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar