måndag 25 oktober 2010

Måste ta farväl.....

I fredags skulle jag haft tjejfest, den ställdes in, den flyttades och den flyttades tillbaka hem. Alla inbjudna bollades runt runt innan beslutet blev definitivt sent på torsdag kväll. Men tålmodiga vänner som man har, och kanske också ganska vana mitt velande red ut turbulensen och var på glatt humör när vi äntligen träffades, hemma hos mig! Maten fick stå åt sidan den här träffen och så satsade vi på en drink-kväll. Vi bjöd varandra på lite olika drinkar och pratade.... Massor! Vi hade en riktigt trevlig kväll! Tack alla goa vänner!!!!

Nu är det en ny vecka och vi har det lite nedstämt här uppe på Tomta! Per och Jesper är på jobb/skola och hemma är jag med de två små. Barnen är snoriga och hängiga (även om humöret höjdes väsentligt efter lite frukost!) och jag står inför en av mitt livs svåraste och vemodigaste stunder.... Vi va på IKEA igår, och vi kom hem med nya kuddar. Vi har prov-sovit dem inatt med bra resultat (ja, iaf en av två var bra) men då var ju dealen att nya kuddar in, gamla ut! Och gamla har vi egentligen bara en, och det är min! de andra är försök till att hitta likvärdiga kuddar för att kunna kasta min gamla, och när jag säger gammal så menar jag gammal... Den köpte min föräldrar när de flyttade ihop för ca 30 år sen! jag fick ta över den när jag flyttade hemifrån för 13 år sen... Nu måste inte gammal betyda ohygienisk för mig, jag sköter om min kudde så gott jag kan, jag älskar min kudde!!!!! Och jag vill ha min kudde.... Men jag får väl erkänna att den kanske gjort sitt. Självakudden är så sliten och nött att de små skumgummi-kuddarna som finns inuti börjar sippra ut från flera håll. Jag har försökt förlänga livslängden genom att med jämna mellanrum(vid varje tvätt) sy över ett nytt överdrag (ett örngott), men nu sitter det fyra extra örngott fastsydda på kudden, och nu skulle den bara ut tydligen.... Så nu ligger den på golvet nedanför min säng och tittar lite sorgset på mig... jag hade inte mage att slänga ut den i kylan inatt.. jag antar att jag får ta det i etapper... Kanske kan flytta den utanför rummet inatt då... Jag hatar att ta farväl.... Jag vill inte ta farväl... Men verkar som om jag måste ta farväl...

Farväl....

Ha dé!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar