lördag 16 oktober 2010

Det blev kebabsås!!!

Alltså.... men vi är inte bittra, vi är inte negativa... Vi ser möjligheter!!

Per gick runt och frågade mig ett flertal gånger under dagen vad jag tyckte om köksdelen...
-Hmmm... Mmmmm... Hmmm.... Mmmmm... Det var mina svar och mina mummel.... Tillslut blev målaren, Roy orolig att det var han jag tyckte gjorde att dåligt jobb eftersom jag inte svarade...

Efter en stund belägrade jag mig till vardagsrummet läsandes politik som organisationer istället för att få tankarna på annat håll. Under tiden började Roy med fondväggen i matsalsdelen och sen var jag i nåt ärende tvungen att passera köket... och där ser jag väggen.... och den nya lampan... och de nya möblerna (i huvudet då förstås eftersom vi inte hämtat hem dem än) och jag föll direkt!!!! Jag älskar vår nya fondvägg!!!! och den kommer att bli så otroligt fint ihop med kebebsåsen!!! I love it!!!!! och till och med Per tyckte att det blev jättefint!!!
Och vi fick äntligen den där varma känslan som vi ville ha... Per tyckte till och med att det blev så varmt att han var tvungen att ta av sig tröjan! (familjen annorlunda -here we come!!!)

Per kunde inte vara värre han, så idag har vi fått fönstersmygar och foder och fönsterbräda i ett av de två återstående fönstren i köket! Det blir skitsnyggt!

Vad är problemet då antar jag att ni funderar på????

De nya tapeterna skär sig så otroligt otroligt otroligt mycket mot ek-köket och våra underbart (ironi) gråa bänkskivor i köket. Det var anledningen till att jag inte vågade svara på frågorna om köket under dagen, men sen uttrycker Per precis samma tankar när Roy gjort klart för idag. Jag kan säga att saker inte är snyggt, eller att de inte passar mig, men det här är.........**********!!! Det kommer bli bättre med nytt kakel, men definitivt inte bra... Frågade Per lite diskret om man kunde måla på kylen.... Ni har hört svaret förut: - "Det går inte att måla på......!" Lite annorlunda fråga, samma svar kan man säga... Nu har jag iaf lärt mig att man aldrig kan måla på ek, laminat, kakel eller kyl/frys-material!!!! (enligt Per alltså) har fått veta av en målare att ek är hur fint som helst att måla på... Men var en annan som faktiskt höll med Per om laminaten... Då ska vi bara hitta en tredje målare som kan svara angående kyl och frys då....
Tror Per iaf drog ner sina 10-20 år som han satt som gräns innan nytt kök skulle komma in i huset med några år... Det sista han sa/frågade var väl om vi inte kunde stå ut iaf några år till.... Men de flesta av er som känner mig känner även Per och vet att uttryck som att "stå ut" och "några år" inte direkt är vanliga i hans vokabulär... Man står inte ut enligt honom, man gör rätt, man gör fint, man gör sig nöjd. Och några år kanske funkar om något är bra, men när nåt enligt honom är fel, och rent ut sagt illa (hemskt), då finns inte några år med på väntelistan...

Men som sagt, underbar fondvägg har gjort mig lycklig och glad resten av helgen!!!!!!

Det enda som grämer mig just nu ikväll är att vinet är slut.
Det som grämer Per just nu ikväll är att vi har för litet badkar! (så vi inte får plats tillsammans, bekvämt)

Tror jag sa nån gång för några inlägg sen att vi blivit materialister... Hmm... Känns så nu med faktiskt... men men, vi bor i Sverige, Sverige är ett "i-land" så att våra problem automatiskt blir sk i-landsproblem kanske inte är så konstigt....

Ha dé

1 kommentar:

  1. Nu undrar jag och Jonas bara om ni ska göra köket innan ni bygger ut och gör större tvättstuga eller ska ni ta det efter ni byggt upp i vinden eller samtidigt som ni dränerar:-)

    SvaraRadera