tisdag 9 augusti 2011

Att bli imponerad!

Att bli imponerad är en av livets "utmaningar". Jag gillar känslan att bli imponerad, men lika mycket när man lyckas imponera på någon annan...

Under sommaren nu när vi alla gått hemma och trampat på varandra och kunnat njuta av varandras kompletta sidor dygnet runt har vi upptäckt mycket nytt om varandra, och ska jag vara riktigt ärlig tror jag inte det gått en enda dag utan att jag blivit imponerad av barnen och Per.

Om jag imponerar??? På andra??? Öhh... Jag vet iaf att jag skulle kunna imponera starkt på Per om jag lärde mig använda en tumstock!!!
Nej, det kanske inte är några problem att mäta med den tycker ni, jag är av en annan uppfattning... Eller egentligen inte det heller... Jag tycker det är hur lätt som helst att mäta och veckla ut den där saken... Problemet är bara att resultatet inte stämmer med vad jag fått fram...
Jag har några exempel åt er:

1. Per ber mig mäta studsmattan då han funderade på om vi skulle kunna köpa nytt skydd eller om vi behövde köpa ny studsmatta. Jag mäter! En gång själv, två gånger med Per i telefonen. Mitt resultat: 4,53 m... I verkligheten var den 3,96 m... Jaja, vi fick en ny iaf, och det visade sig senare att även om jag mätt rätt hade ett nytt skydd inte passat på den gamla så... Hur jag kunde mäta fel? Jo, någon hade varit snäll och kortat ner tumstocken och sen lagt den tillbaka i verktygslådan... Dvs INTE mitt fel!

2. Jag ska mäta gips. Det är jag som mäter både väggen och gipset. När jag mätt, kapat, skurit och burit upp skivorna på vinden, ja då har både väggen och gipsen antingen krympt, spegelvänts eller vidgats... Dvs INTE mitt fel!

3. Jag ska såga av ett paket pärlsponts panel... Per mäter ut det första och jag sågar. Nästa ska jag mäta och såga. Jag mäter... Jag sågar... Känner mig rätt nöjd... Ganska rakt blev det... Då kommer han och säger att det ska sågas i den andra änden... "-varför såga två gånger på samma sida???" ja, det funderade jag också på, men nu var det ingen som sa det åt mig utan bara att jag skulle mäta och såga, och det gjorde jag... INGEN sa att det skulle göras på andra sidan! Dvs INTE mitt fel! Men eftersom jag lyckades få 3,77 m till 4,0 m så gjorde det ju inte så mycket ändå tyckte jag, det behövdes ju ändå sågas en gång till så...

4. Jag har byggt en vägg också, där mätte och sågade jag både spånskivor och gips... Väggen har både en fram och en baksida... Jag mätte och sågade ut alla så de passade perfekt på ena sidan av väggen! Glömde att det skulle spegelvändas... Och mätte därmed så fel på skivorna att gipset inte räckte till att göra klart en annan vägg... Jaja, min vägg blev klar iaf... Det var ju bra för mig!


Hola!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar