måndag 8 november 2010

Reklamation!!

Har förstått sen en tid tillbaka att man inte kan reklamera barn, och det kanske inte skulle vara lösningen heller... Men kan man inte reklamera ett beteende då?? Eller delar av tilvaron som man inte alls är lika kompis med???

Men vad är problemet då???
Ja, enligt alla ni andra så är det inget problem alls!!!! Det är eran vardag! Men för mig och Per så börjar det kännas lite motigt...
Ja fortfarande så har ni inte fått veta vad problemet är... Det är Virus!!! Eller.... Han är ju inget problem, det är snarare hans ovilja till att sova som är ett problem... Jajaja, för OSS har det blivit ett problem!

Vi är ju som sagt vana att alla barnen somnat i god tid på kvällen och sovit mellan 11-13 timmar sen de varit ca 7 veckor gamla. Och det gör de kanske fortfarande... Nja, Jesper kanske inte ligger inne med ett halvt dygns vila men han sover bra. Men nu sen Virus kommit på att man kunde klättra över spjälorna, fått dem borttagna, genomgått en traumatisk "rump-situation" och halvt slutat sova på dagis, ja nu anser han att det där med att sova, det är inge man gör ensam längre! Nej, minst en förälder ska sitta vid sängen tills han sover... Djupt... För minsta rörelse så flyger han upp men snutte och vovve och ropar "me... följa me....!!" Och så är man tillbaka på ruta ett! På kvällen har vi bara insett att för att vi ska kunna njuta av våra barnlediga kvällar och ha VÅR tid som innan så måste vi göra som han säger. Läsa en saga och sitta tills ögonen stängts för kvällen. Det tar ca 20-30 minuter. Alltså, inget problem som ni skulle säga till mig om ni var här nu... Faktiskt ganska normalt också kanske...

Med undantag då för oss... Detta gör att det känns som om våra problem inte tas på allvar!!! För oss är det ett problem. Alltså, han sprang upp och ner helt hysteriskt till klockan tio varenda kväll förra veckan... Då tyckte vi det var mer än ett problem... (jajaja, ni har blivit bortskämda, gött för er det, rätt åt er, ni har så snälla barn mm mm mm- jag hör er allihop!!!)
Efter att ha beklagat oss för mormor och farmor och fått bannor om att vi ska ta vara på den tiden, njuta av att han vill ha oss nära och att det är mysigt att ligga tillsammans och läsa. avsluta dagen mm så provade vi det (ja, det var ju inte så att vi inte hade kunnat komma på detta själva, det var bara det att vi hade bestämt oss för att inte bli "såna") Vi bet i det sura äpplet så nu ligger vi där på ett täcke på golvet för att undvika träsmak och läser och tittar på hur han somnar! Ja, eller Per gör det! Jag är nämligen utvisad från det mesta som har med Virus att göra efter att Per kommit hem på kvällen. På dagarna är jag och virus ett superteam. Vi har det hur gött som helst och roligt ihop, men sen kommer kvällen och med den Per och då finns inte mitt barn kvar. han liksom förvandlas till en..... Ja, pappafis skriver jag här!

Idag däremot har han inte somnat. Han springer här runt mina ben och säger "hej mamma, vad gör du???" jag svarar lika trevligt varje gång att jag försöker plugga... "bra???" frågar han... Nej svarar jag... och så skrattar han... Så har vi gjort i snart en och en halv timme nu...

Imorgon är det dagis!!!!!! och för en gångskull är det jag som längtar mest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar