onsdag 10 november 2010

Jag vill ha tillbaka min son...

Vart har Viktor tagit vägen????

Känns som om jag varit uppe och letat i flera timmar redan efter honom. Men klockan är bara 8 och jag gick upp halv sju och började leta. Avlöste Per då som varit uppe en dryg halvtimme och letat innan han var tvungen att åka till jobbet.
Min första tanke var att nån måste kommit in inatt och tagit honom, men eftersom snön helt täcker marken och inga spår förutom Pers så får jag inse att det måste hänt nåt annat.
Jesper sa att det kanske var tomten som hämtat honom (genom skorstenen då, får kolla spår på taket när jag går ut sen). Tomten kanske har satt honom på en intensiv kurs nu inför jul, hur man gör som sina föräldrar säger-kurs! Jag var ju borta precis hela dagen igår iofs så jag kan ju inte ens säkert säga att han ens var hemma igår... Per kanske fick med sig fel barn hem från första början på dagis... Men han liknar vår son otroligt mycket. Det är lite skrämmande... Ett fall för ArkivX kanske... Men om det är nån som vet var han är så ring gärna... Vi saknar honom!!!!

Visst den lilla killen som sitter här, och liknar Viktor är ju söt och så... Och ibland glimmar det till och man får ett leende och ett ja istället för ett nej, men inget slår ju Viktor. Hans som bara skrattar, myser, gosar, gör som man säger och..... SOVER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan inte den här killen tydligen. Vet inte vad hans föräldrar haft för rutiner när det gäller läggningen för honom, men de stämmer definitivt inte överens med våra. Viktor gjorde man iordning för kvällen, satt och läste/kollade på ankan i soffan med ihop med en flaska välling, och sen sa man godnatt till alla och bar upp honom till sängen, där man bara la ner honom och gick ut. Klart!
Den här killen måste man dalta med och sitta brevid sängen hos ända tills han somnat, vare sig det är middagsvila eller kvällsvila. Och det har börjat bli utdraget!!! Och inatt vaknade han också. Vid ett. Och efter att ha väckt både mig och Erik så ångrade han sig om att sova i vår säng och beslöt sig för att vara vaken. Till efter 3! I samma rum som allt det här pågår ligger då en trött man som sover hur skönt som helst!!!! Hur f*n kan man det??????????????????
När Pers klocka ringde vid 6 imorse skickade jag ut pojken med honom. En halvtimme senare var han tillbaka.
Började tro att jag drömt alltihop, eftersom ingen annan än jag (och Erik visserligen) vaknat, men när jag satte mig upp och kände hur trött jag var... Nja då insåg jag att det hade nog hänt...

Bara att gå upp. Så nu sitter jag här och undrar var min Viktor tagit vägen... Ska slänga i den här killen lite frukost och åka tillbaka med honom till dagis. Förhoppningsvis får vi tillbaka Viktor i eftermiddag när jag hämtar igen. Men om det är den här killens föräldrar som av "misstag" fått med sig vårt barn så ser jag inte hur oddsen skulle vara så stora för att vi får honom tillbaka... De har ju bytt upp sig...

Jaja, frukost var det...

1 kommentar:

  1. Jadu... Jobbigt men ni får nog se det som att ni haft tur som haft det så bra! Tror alla föräldrar i perioder får jobba med mat och sömn för sina barn. Ni kanske kan testa ett belöningssystem - att somnar han själv så får han en belöning. Detta ska ju förstås trappas upp så man sitter lite längre bort gång efter gång men jag har i alla fall tyckt att det känns snällare än 5-min. Kram på dig ses lördag!

    SvaraRadera