tisdag 5 juli 2011

Lycka

Lycka för mig är;

att halvt om halvt vakna till vid kl 6 varje morgon av att min man kramar och pussar mig "hej då" innan han packar sig iväg till jobbet, med vetskapen om att han innan hämtat både tidning och (oftast) plockat ur diskmaskinen först...

att varje morgon få vakna till mina pojkars nyvakna, men oftast glada röster och blickar... En ny dag nalkas!

att se mina barn, lika snabbt som de samlats till frukostbordet som en hop djur vid vattenhålen på savannen, smita iväg med mackan i munnen och ropa "tack för maten"... Energin är nu på topp och det är bara lek som gäller!!

att höra hur tioåringen åker iväg på sin fyrhjuling med en rivstart och ett leende som heter duga på läpparna... Även om mitt hjärta hoppar ur kroppen varje gång jag hör hans sladdar...

att se hur min största son så duktigt och moget nattar sin större lillebror vid middagsvilan. Se hur de ligger där i sängen, höra hur han vuxet läser för honom och sedan smyger ut när lillebror somnat...

att titta på mina mindre barn när de så otroligt sött ligger och sussar middag i sina sängar... Och gå ner och göra något roligt med min större son... I fred...

att tillsammans med stora storebror gå upp och väcka de små fröen efter middagsvilan, sätta oss inne på mellis rum och köra en stund med bilar och höra hur de börjar vakna till...

att se hur stora storebror så otroligt duktigt hjälper och leker med sina yngre bröder...

att se hur mina två mindre barn tittar på sin idol, sin förebild, sin storebror med så mycket kärlek i blicken och att hela dagarna måste göra och säga allt som han gör... Precis allt... Varje dag...

att se hur alla tre pojkarna skiner upp som solar och springer ut, fulla av saker att berätta, när min man kommer hem... Deras pappa...

att känna kärleken i huset när vi allesammans är samlade efter en dag full av aktiviteter... Vi laddar batterierna tillsammans med middag och sedan är det dags att krama ut det sista unset av energi som vi kan hitta... Kvällen har kommit!!

att se hur hela familjen sitter samlad i soffan, vissa med välling, andra med en tidning, en iphone, en nintendo ds mm mm och kolla/lyssna på den där förb*** Meckar Micke en sista gång för dagen...

att efter kvällens intågande helt och hållet få min man för mig själv... Ja, tills han också somnat...

att när alla somnat höra hur lugnet sänker sig över vårat hem, höra alla snosa gott i sina sängar, ladda batterierna, och invänta nästa morgon, fulla av spänning och förväntan...

Lycka för mig är Livet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar