tisdag 27 september 2011

Det gick inte längre...

Under sommaren, när jag var mammaledig kände jag nog att det skulle bli ganska gött att vara arbetslös ett tag efter flera års studier och två tunga graviditeter. När jag sen i slutet på augusti blev arbetslös och paniken och ångesten kröp sig på, då kände jag att det hade inte varit så fel att haft ett jobb och kunnat arbeta heller.

Per ansåg att jag skulle skita i diverse deltidsjobb till en början och bara "komma ikapp" med mig själv och allt efter denna lätt stressiga slutstrid på Universitetet. Mamma var inte heller sen med att hålla med. Så då höll ju jag också med!

Med paniken brännandes i baken sprang jag därför direkt in på bemanningen, trots att jag kanske hade velat vara ledig... Detta efter två dagar som arbetslös!!!! Jaja, sen kom tvivlen och den nya ångesten, - "ska jag eller ska jag inte????" Jag avvaktade i nästan två veckor innan jag lämnade in pappren på bemanningen. Jag var inställd på att inte höta något alls den första tiden, vilket de också påpekade. Nu är det två veckor sen jag lämnade in pappren och jag har nu varit ledig i 1 dag! Ja just det, LEDIG i 1 dag... Och jag (tro det eller ej) stortrivs!!!! De ställen jag hittills varit på har varit riktigt roliga och bra barn/personal. Jag trivs! Och det bästa av allt, jag båda jobbar och är ledig med mycket kvalitetstid med barnen!

Och idag när jag kom hem efter lång dag med stängning, och mötte mina barn nyduschade, i pyjamas och med John Blund hängandes i hasorna kände jag bara en sån otrolig värme! Vad mycket man kan uppskatta något som man inte sett på några timmar!!!

Så jag trivs med det jag gör tills vidare, men väntar fortfarande med spänning på vad som väntar på jobbfronten i framtiden! Jag har inte gett upp hoppet om att hitta mitt drömjobb där ute någonstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar